Ervaring met de Wim Hof methode?

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: Ervaring met de Wim Hof methode?

Berichtdoor Henk » do jul 30, 2015 4:28 pm

't Is eigenlijk heel simpel:
Hoe groter de psychische component is bij een aandoening en hoe ontvankelijker de patiënt/'patiënt' is voor overtuigende wonderdoeners hoe groter de kans op succes/'succes'.

NB De aluminium hoedjes houden wel de telepatische boodschappen van buitenaardse wezens tegen. Bewijs: Ik draag zo'n hoedje en heb absoluut geen last van de boodschappen. :roll:

PS Lang geleden schreef ik http://home.kpn.nl/heraclitus/heraclitus_herapie.html
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor Wrenchman » do jul 30, 2015 7:43 pm

Henk schreef:NB De aluminium hoedjes houden wel de telepatische boodschappen van buitenaardse wezens tegen. Bewijs: Ik draag zo'n hoedje en heb absoluut geen last van de boodschappen.

:lol: :lol: :lol:
Straks zijn al die reumatische aandoeningen nog een gevolg van jarenlang experimenteren door marsmannetjes. Al die nachtelijke ontvoeringen zouden wel mijn slaapgebrek kunnen verklaren. ;)
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor tinus » ma aug 03, 2015 4:08 pm

Hèhè wat zijn jullie weer gezellig bezig!
Makkelijk hoor, anderen belachelijk maken :cry:
Kunnen jullie dat niet op een ander forum doen? Hier is niemand mee geholpen.
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Berichtdoor Wrenchman » wo aug 05, 2015 9:39 am

tinus schreef:Hèhè wat zijn jullie weer gezellig bezig!
Makkelijk hoor, anderen belachelijk maken :cry:
Kunnen jullie dat niet op een ander forum doen? Hier is niemand mee geholpen.

Sorry als ik hier wat loop te trollen, maar ik kan er erg slecht tegen dat er geschreven wordt dat met alternatieve methodes kanker genezen kan worden.
Als je kanker hebt, heb je professionele hulp nodig, anders ga je dood. (beetje afhankelijk van waar het zit) Ik heb helaas naasten verloren aan die verschrikkelijke rotziekte en heb het vechten daartegen van dichtbij meegemaakt. Ook heb ik mensen zien genezen van kanker. Wel met een jarenlang gevecht. Maar niet met alternatieve geneeswijzen!

Wat mij betreft kan overal over gediscussieerd worden, behalve over het wel of niet behandelen van kanker. Die beslissing neem je zelf. En laten we hopen dat we allemaal behoed worden om die gruwelijke keuze te moeten maken, bijvoorbeeld als het al zo uitgezaaid is dat behandelen alleen maar levensverlengend zou zijn. :( Met zo'n hartverscheurend dilemma wens ik een ieder die het moet treffen heel veel kracht en wijsheid toe!

Dit is hoe ik er over denk. Elders op dit forum wordt regelmatig over baking soda, paardebloementhee en dat soort dingen gezegd dat 'men denkt' dat het kanker kan voorkomen, zelfs genezen. :( Ik hoef geen medestanders te hebben. Ik hoop alleen dat er misschien 1 iemand is die de prachtige verhalen van de eerder genoemde onderwerpen in een ander licht gaat zien. Want je zult er maar intrappen, in zo'n flauwekulverhaal. Maar ondertussen wel langzaam wegteren totdat er geen behandeling meer mogelijk is. :cry:

Ben je het niet eens met mijn reactie of stoot ik iemand tegen het zere been? Bovenaan elke reactie staat een uitroepteken. Hiermee kun je melding maken als iets niet door de beugel kan.
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor Lalage » vr aug 07, 2015 7:25 pm

Zullen we dan nu weer on topic gaan? Zelf heb ik significante verbetering van mijn reuma ervaren door zowel reguliere als alternatieve behandeling. Als ik één van beide had afgewezen, was het nu niet zo goed gegaan. Dus ik zou zeggen: onderzoek alles en behoud het goede!

Overigens werkt Wim Hof samen met onderzoekers van universiteiten en dat levert mooie resultaten op :)
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor rianne55 » do aug 13, 2015 10:54 am

Je kan altijd het proberen . Kijken of het bij jouw wel wat doet. Iedereen probeert het op zijn manier.
Ik slik medicijnen,maar ik let op mijn voeding en doe yoga. Iedereen zoekt een vorm erbij,want medicijnen alleen helpt vaak niet.
Het is jouw lichaam
rianne55
Lid

Reumavorm: Artritus Psoriatica

Berichtdoor jantje » di aug 25, 2015 8:29 pm

Ik had al deze reacties gemist , waarvoor dank.

Volgens mij pretendeert Wim Hof niet dat hij kanker geneest, en overigens is Wubbo overleden ondanks de behandelingen in het reguliere circuit, dus dat soort opmerkingen zijn niet erg zinvol. Wubbo en ook iemand anders die kanker had maar zich bezig hield met de Wim Hof methode gaven allebei aan dat hun kwaliteit van leven zoveel verbeterde hierdoor, ze hadden het gevoel dat ze "leefden"ipv het gevoel dat ze ziek waren. Ze deden tijdens de ziekte nog dingen die ze als onmogelijk hadden gehouden, zoals het lopen van een marathon en het beklimmen van een berg. Voor mij telt dat vooral.

Wim Hof geeft vooral aan dat je het moet ervaren.

We slikken allemaal behoorlijke hoeveelheden chemische middelen waarvan in het geheel niet bekend is wat het precies doet in het lijf en wat het doet op lange termijn in je lijf. Dus kritisch zijn en open staan voor andere methoden kan zeer waardevol zijn.

Zelf heb ik ervaren hoe belangrijk voeding is, bij mij worden ontstekingen momenteel met name uitgelokt door bepaalde voedingsmiddelen en door stress, door een streng dieet te houden ben ik momenteel al sinds januari vrij van medicati(enbrel).
Ik hoop dat de WHM mij weer een stapje verder zal brengen, het is in ieder geval erg goed voor je immuunsysteem dat is bewezen.

Afgelopen vrijdag heb ik een workshop gevolgd in de Wim Hof methode en een ijsbad genomen, dat was kicken hoor en ik voelde mij erg goed nadien en ook een paar dagen later nog. Ik heb nu besloten om de komende weken zelf 1 keer per week een ijsbad te nemen thuis, ervaren wat dat doet voor mijn lijf. Door het koude douchen kreeg ik soms last van mijn spieren, door het koude bad juist helemaal niet, nadien ging mijn huis helemaal gloeien, heerlijk warm voelde ik mij nog een tijd nadien.

Over 2 maanden ga ik een weekendworkshop volgen, hierin word de methode nog verder uitgediept, ik zie er nu al naar uit.

Doe vooral waar je je goed bij voelt, maar ik kan het je van harte aanbevelen om deze methode eens een periode uit te proberen, wie weet wat het je brengt, ik word er in ieder geval een stuk vrolijker van.
jantje
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor adeb65 » za jul 06, 2019 10:40 am

we zijn een aardig poosje verder, en ben benieuwd wat men die de workshop gevolgd hebben, en of de methode toepassen nu concluderen over deze methode
adeb65
Lid

Reumavorm: artritus

Berichtdoor adeb65 » za jul 06, 2019 10:41 am

we zijn een aardig poosje verder, en ben benieuwd wat men die de workshop gevolgd hebben, en of de methode toepassen nu concluderen over deze methode
adeb65
Lid

Reumavorm: artritus

Vorige

Keer terug naar Reumatoide artritis