Ra/orencia

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: Ra/orencia

Berichtdoor jeanny » zo dec 03, 2017 1:19 pm

mag niet klagen, merk wel dat ik een lage dosis pred. heb,dus af en toe een pijnlijke enkel en/of hand maar daar blijft het bij. Woensdag mijn eerste enkele dosis cimzia afwachten of ik daar iets van ga merken.
jeanny
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor JINTHE » zo dec 03, 2017 3:06 pm

Mag ook niet klagen wat de reuma betreft. Alleen pijnlijke en jeukende handen/voeten door de psoriasis. Ook op de injectieplekken psoriasis. Maar de rest van het lichaam is redelijk schoon. Dinsdag naar de dermatoloog. Verder loop ik al een hele tijd met lage rugpijn. Heb nu 2x een ontspanningmasage gehad, maar dat helpt niet echt. Deze week maar eens naar de ha.
Wens jullie een gezellige St. Nicolaas toe. Wij vieren het vandaag met de kinderen en kleinkinderen.
JINTHE
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor JINTHE » wo dec 06, 2017 12:21 am

Vandaag naar dermatoloog geweest. Er zijn 2 biopten genomen. 1 voor de kweek. 1 heeft de dermatoloog vandaag zelf bekeken. Het antibiotica zalf gekregen na onderzoek. Vandaag zijn er ook foto's gemaakt van mijn voeten, onderbenen en handen door een medisch fotograaf. Apart hoor.
JINTHE
Lid

Berichtdoor jeanny » wo dec 06, 2017 3:46 pm

Nou ik zie nog een beetje wazig door alle oogdruppels maar mijn ogen waren prima. Tjonge ik heb me dus weer druk lopen maken om niks. Over een half jaar voor een check wel even terug maar oke. ik ben voorlopig klaar met alle gedokter. @JINTHE spannend die foto's.
jeanny
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » wo dec 06, 2017 7:42 pm

Ik hou er meer en meer rekening mee dat de Orencia niet bij mij past.
Steeds meer pijn in mijn knieën, die typische reuma-dikheid-pijn, alsof er iets om je knieën gebonden zit waardoor je ze niet meer goed kunt buigen.
Ook schouders en elleboog, en voet blijven pijnlijk.
De bloeduitslagen van afgelopen vrijdag zijn niet schokkend slecht, maar bevestigen wel dat ik ontstekingen heb.
Volgende week weer naar het ziekenhuis om het hier over te hebben.
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor jeanny » do dec 07, 2017 12:42 pm

@vrolijkmeisje je hebt het iig lang genoeg gebruikt. Nu maar kijken wat ze voor je kunnen doen. Heb gisteren geprikt en ben vandaag stijf in de vingers en knieen.
jeanny
Lid

Berichtdoor JINTHE » do dec 07, 2017 11:50 pm

@Vrolijkmeisje, je hebt je best gedaan en geduld gehad, jammer dat de Orencia zijn werk niet doet. Zijn er nog andere biologicals die je kunt gebruiken.
@Jeanny , goede berichten wat je ogen betreft.
Heb net de Enbrel gezet. Nu ga ik de psoriasis zalven. Mijn voeten jeuken wel heel erg. Slaap met katoenen sokjes aan in bed.
In dan het bed in, 8.30 fitness. Sweet Dreams
JINTHE
Lid

Berichtdoor jeanny » za dec 09, 2017 4:18 pm

@JINTHE helpt prednosolon niet tegen de jeuk of gebruik je dat al?
jeanny
Lid

Berichtdoor JINTHE » ma dec 11, 2017 1:08 am

@Jeanny ben zo blij dat ik van de prednisolon af ben. Hoop dat de kweek ervoor zorgt dat er een goed medicijn voor mij komt voor de jeuk. Heb nu ook sinds vrijdag weer ontstoken
Tenen. Reumapijn. Vooral de grote tenen zijn dik en rood. Hè bah kan er ook nog wel bij. Neem nu een extra naproxen. Maar nu dus nog extra pijn. Zeg altijd de reuma krijg je niet alleen er komt altijd weer wat bij.
JINTHE
Lid

Berichtdoor jeanny » wo dec 13, 2017 8:30 pm

ik zei dat ik niet meer naar de dokter ging maar helaas. pees van de pink geknapt! volgende week operatie en 4 weken gips :cry:
jeanny
Lid

Berichtdoor JINTHE » vr dec 15, 2017 12:00 am

@jeetje Jeanny wat vervelend. Voel je je net wat beter, krijg je dit. Hoop dat de operatie meevalt. Maar moet je zeker weer van de Cimzia af.
Heeft het met de reuma te maken dat de pees gescheurd Is?
JINTHE
Lid

Berichtdoor jeanny » vr dec 15, 2017 12:24 pm

ja ontstoken pees, moet misschien een keer cimzia overslaan. maar daarna weer door.
jeanny
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » vr dec 15, 2017 12:41 pm

Balen Jeanny! Een goede operatie en een goed herstel gewenst!

Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest. Woensdag ga ik op vakantie, dus de artsen hebben even tijd om te overleggen over hoe verder met mij.
Ik ga in ieder geval morgen weer beginnen met prednison (15 mg) om weer fitter te worden en de boel tijdelijk weer te onderdrukken. Niet ideaal maar zo als het nu gaat is ook niet te doen. Hopelijk werkt het net zo snel en goed als in de zomer.
Het ziet er naar uit dat ik ga stoppen met de Orencia. Dan ga ik denk ik toch voor dat halfjaarlijkse infuus (Rituximab of MabThera). Binnen mijn ziekenhuis schijnen daar positieve ervaringen mee te zijn, en weinig mensen met bijwerkingen. Tot nu toe heb ik op geen enkel medicijn slecht gereageerd, dus daar moet ik me dan denk ik ook niet zo druk over maken.
vrolijkmeisje
Lid

Berichtdoor JINTHE » vr dec 15, 2017 4:23 pm

@vrolijkmeisje, hoop dat je inderdaad weer wat opknapt van de prednisolon en kunt genieten van je vakantie. Tis natuurlijk altijd het proberen waard zo'n infuus. Temeer omdat je nooit last van bijwerkingen of allergieën hebt. Hoop dat het nieuwe jaar je weer pijnvrij bent door bv een infuus.

Ik ben nog steeds aan het wachten op de uitslag van mijn kweek. Dinsdag wordt er gebeld. Verder gaat het wat beter met mijn rug. Mijn grote tenen zijn wel wat ontstoken. En ik heb wat last van Tietze, maar dat ben ik gewend.
JINTHE
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » zo dec 17, 2017 8:29 pm

De prednison doet het weer supergoed. Gistermiddag heb ik de eerste dosis van 15 mg genomen. Ik had al na een paar uur minder klachten.
Voor ik begon heb ik een lijstje gemaakt met alles wat pijn deed en moeilijk was qua bewegen. Een groot deel van het lijstje kan ik inmiddels wegstrepen.
Zo fijn als alles weer zo veel gemakkelijker gaat.
Na mijn vakantie weer verder zien hoe we de r.a. voor de lange termijn gaan aanpakken.

Jinthe, sterkte met je klachten en spannend of de uitslag van de kweek goed is dinsdag.
vrolijkmeisje
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Reumatoide artritis