Ik ben genezen van reuma

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: Ik ben genezen van reuma

Berichtdoor AnnemiekV » do okt 25, 2012 1:01 pm

Ben benieuwd naar dat artikel, ik heb zowel B12 als D tekort.
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor Lavender » vr okt 26, 2012 9:20 pm

If you don’t like something, change it. If you can’t change it, change your attitude.
- Maya Angelou
Lavender
Lid

Reumavorm: R.A. & Fibro

Berichtdoor AnnemiekV » za okt 27, 2012 10:45 am

Heel interessant artikel! Ik herken me er een gedeelte in, maar lang niet alles....Maar hou dit wel in mijn achterhoofd.
AnnemiekV
Lid

Berichtdoor Lavender » za okt 27, 2012 11:13 am

Voor mij was het alsof ik over mezelf las, niet alles maar wel veel is van toepassing.
If you don’t like something, change it. If you can’t change it, change your attitude.
- Maya Angelou
Lavender
Lid

Berichtdoor suzyq » ma okt 29, 2012 11:16 am

Lavender schreef:Ik heb gekeken of ik het op de website van Gezond nu kon vinden, maar helaas.
Als ik tijd heb zal ik het even inscannen!

Ovrigens nog even aanvullend op bovenstaan de info, coeliakie komt vaak voor wanneer je:
Ijzertekort hebt
VitB12 tekort hebt
Vit D tekort hebt.

Ik heb alle 3.

Hey Lavendel,

Ik had ook die tekorten en nog veel meer. Omdat je darmwand kapot is kan je weinig meer opnemen en kunnen afval stoffen makkelijk door je darmwand dringen. Dus
je lichaam raakt uit balans. Ik heb weinig problemen met spelt en havermout, maar wel met tarwe. Ik had ook geen darmflora meer trouwens.
Ik ben nu veel meer in balans, dus eet wel weer tarwe af en toe, maar ik moet er heel erg mee oppassen.

Nog wel even een note: ik ben niet door robbies methode beter geworden. Maar via andere boeken en methoden. Maar het komt wel heel erg overeen. We geloven dezelfde dingen. Dat het te maken heeft met tekorten in je lichaam en teveel afval stoffen en een te zure ph waarde daardoor.
Maar wat ik het kwalijke vind van mijn situatie, is dat ik was aan de MTX en de hele rambam, maar niemand die ooit mijn vitamine totalen in mijn lichaam is gaan meten. Terwijl ik het ook wel logisch vind dat iemand ontstoken is, supermoe, en allerlei uitslag als er gewoon geen bouwstoffen zijn.

Maar naast gluten en melk heb ik last van meer dingen MSG is echt een grote bij mij. Dus veel voeding vermijden en veel gekookte dingen (soep, omdat mijn spijsvertering te zwak was om rauw te verwerken) en multi vit, c 1000(ontzuurt), b12, 2000mg d, calcium, zink, B-complex en probiotica was een beetje mijn regime.
Ik heb ook een tijd melasse in mijn havermout pap gegeten zoals robbie tipte. Maar ik heb ook een leverreinigings kuur een aantal keer gedaan waar ik heel veel aan heb gehad. (je poept allemaal galstenen uit, zodat je lever en gal weer beter kunnen ontgiften, en je dus minder afvalstoffen dus pijn en ontstekingen hebt)

Wat ik gewoon denk is dat je je eigen pad moet vinden. Maar ik wordt er verdrietig van als je bij de reumatoloog komt en die zegt: er is geen optie, we kunnen proberen je ziekte te remmen. Wanneer er echt wel opties zijn, maar ze zijn bijna niet te vinden.

Ik ken robbies boek niet, maar heb het wel bestelt. Zelf raad ik altijd aan conquering arthritis van barbara allen. Ze zat in een rolstoel met RA en doet nu triathlons ofzo. En zij was echt allergisch voor alles, zelfs voor zout omdat daar maismeel als antiklontermiddel inzat. Maar de boeken hebben vaak een beetje dezelfde strekking: ontgiften, aanvullen tekorten, en darmen helen.

Anyways, Ik hoop dat er ook maar iemand iets heeft aan deze tips. Ik weet ook niet of iemand hier iets aan heeft. Maar mijn reumatoloog had het erover dat er bij een reumafactor iets mis was met de lever, en zonder reumafactor iets met de alvleesklier. Ik weet niet wat er waar van is en hoe het werkt.

Ik ben blij dat een paar mensen zich gaan testen op coeliakie, as je toch bezig bent met die test, als ik jullie was zou ik alles laten testen. Echt van aardbei tot z. Bij mij kwamen er nog een aantal dingen uit, zoals lijnzaad, walnoten, krab, msg, koffie, ga zo maar door. En je hebt allergie en intolerantie. Intolleranties kunnen voorbij gaan, maar zijn moelijk of niet in je bloed te vinden maar kunnen de zelfde reacties veroorzaken als allergien. Dus naast die test nog steeds echt op je lichaam letten.
Er is een beetje een vuistregel (-; van dr oz van oprah winfrey. Als je poep geen s vorm heeft als ie in de pot ligt, dan gaat er iets in je vertering niet goed (-;

Groetjes Suzanne
suzyq
Lid

Reumavorm: apsa

Berichtdoor Lavender » ma okt 29, 2012 1:20 pm

Mijn huisarts vond het een heel goed idee om me te laten testen, hij dacht dat hij dat al eens had gedaan maar dat bleek toch niet zo.
Dus bloed is afgenomen. Vrijdag zou de uitslag binnen moeten zijn.
- Maya Angelou
Lavender
Lid

Berichtdoor Blaine » ma okt 29, 2012 1:43 pm

Lavender schreef:Mijn huisarts vond het een heel goed idee om me te laten testen, hij dacht dat hij dat al eens had gedaan maar dat bleek toch niet zo.

Spannend toch wel even voor je, ben benieuwd vrijdag.
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Lavender » ma okt 29, 2012 5:22 pm

Ja, ik ben ook erg benieuwd. Het zou zóveel verklaren.
- Maya Angelou
Lavender
Lid

Berichtdoor suzyq » ma okt 29, 2012 10:06 pm

Lavender schreef:Mijn huisarts vond het een heel goed idee om me te laten testen, hij dacht dat hij dat al eens had gedaan maar dat bleek toch niet zo.

Succes met je uitslag vrijdag! Ik heb mijn test even opgezocht, mocht de test van je voor alleen gluten zijn en je na een paar maanden nog niet genoeg vooruitgang boeken, kan je eventueel dit nog eens bekijken: http://www.europeanlaboratory.nl/ en dan het kopje IgG4/IgE food panel.
suzyq
Lid

Reumavorm: apsa

Berichtdoor AnnemiekV » di okt 30, 2012 9:56 am

Heel veel succes, ik wacht met je mee, hihi!
AnnemiekV
Lid

Berichtdoor bebie » ma apr 25, 2016 12:44 pm

ik wil even melden dat dit soort dieeten goed helpt bij fibromyalgie arttrose ik heb dat zelf en ik eet daarbij totaal geen suiker ook geen honing
bij helpt het ook
bebie
Lid

Reumavorm: sclerodermie,fribo,

Berichtdoor Doutzenpoes » za apr 29, 2017 12:39 pm

Ik wil robbierainbow heel erg bedanken.
Laatst bijgewerkt door Doutzenpoes op za apr 29, 2017 12:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Doutzenpoes
Nieuw lid

Reumavorm: artritis

Berichtdoor Doutzenpoes » za apr 29, 2017 12:51 pm

Beste Robbierainbow, wat wil ik je bedanken voor je geweldige bericht. Mijn moeder kon bijna niet meer lopen door de pijn. Dit was voor het gezin moeilijk te zien. Doordat ik niet geloofde dat zij zich hier bij moest neerleggen ben ik op het internet gaan zoeken, waardoor ik op jouw bericht kwam. Ik ben hier nog elke dag blij om. Mijn moeder is een maand geleden begonnen met het dieet en na éen week was de pijn al 90 procent minder. Het is niet voor te stellen wat voor een verschil dit is. Ondertussen is zij pijnvrij. Ik kon het boekje niet makkelijk vinden, maar ben zo blij dat het gelukt is. Ik hoop dat meer mensen de kracht in zichzelf kunnen vinden om dit ook te proberen, want het heeft het leven van mijn moeder veranderd. Ik heb ondertusen ook meer succesverhalen gevonden, jammer genoeg alles in het Engels. Dankjewel Robbierainbow, je bericht heeft veel in ons gezin veranderd.
Doutzenpoes
Nieuw lid

Berichtdoor Henk » za apr 29, 2017 5:47 pm

robbierainbow schreef:Hi. Ik had gezworen om NOOIT meer terug te komen naar dit forum. Door al de negatieve reacties die ik ondanks alle goede bedoelingen moest ondergaan. Tot ik een veertien dagen geleden een bericht kreeg van het reumaforum dat er een persoon was (suzyq) die zich veel beter voelde met wat ik hier op het forum heb neergeschreven. Na meer dan 6 maanden was er eindelijk iemand die ik heb kunnen helpen. Het gevoel dat ik iets goeds gedaan had voor een mens die veel pijn leed is onbeschrijfelijk. Ik ben blij dat al mijn pogingen om mensen te helpen uiteindelijk resultaat had. Kijk: van mij moet niemand iets doen. Ik kan begrijpen dat mensen weigerachtig staan tegenover iemand die genezen is van reuma. Ook mijn dokter zei me dat ik maar met de pijn moest leren leven. Wel ik ben blij dat ik het niet met zijn behandelingswijze ben begonnen. Ik dank de goede God dat ik door het boek van Dr. Giraud Campbell genezen ben. Moest ik het boek niet gevonden hebben dan zou ik (en daar ben ik vast van overtuigd) nog steeds reuma hebben. Suzyq wil een boek schrijven over mensen die genezen zijn van reuma en komt eerstdaags naar België voor een interview.
Groetjes.

Maar dan ook niet terugkomen onder een andere naam... :roll:
Ik had nog niet eerder op je onzin gereageerd, omdat er in het verleden wel meer kwakzalvers, zweefteven en simpele oplichters langskwamen, maar ik hoop vurig dat je zelf ook een serieuze aandoening krijgt ("niet aardig...") zodat je weet hoe gemakkelijk het is om mensen die dagelijks echt pijn lijden strohalmen toe te werpen... en daar zelfs nog wat aan te verdienen.
Trollen moet je niet voederen... dus dit is éénmalig, 'Robert'.

PS De laatste keer dat "robbierainbow" dit forum bezocht was op 30 oktober 2012
En wie zegt/schrijft van reuma te zijn genezen, heeft nooit reuma gehad
(in remissie zijn is echt iets anders dan genezen zijn!) :roll:
Laatst bijgewerkt door Henk op wo mei 03, 2017 2:08 am, in totaal 2 keer bewerkt.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor Doutzenpoes » di mei 02, 2017 8:35 pm

Ik begrijp niet zo goed waar uw agressie vandaan komt? Iemand een aandoening toewensen getuigd van weinig intelligentie in onze ogen. Wij spraken hier oprecht onze dank uit, aan iemand (Robbie Rainbow), die met een fantastische tip is gekomen. Deze tip heeft ons mam veel gebracht, en ons niets gekost. Ik zou het waarderen als u uw woorden terug neemt.
Doutzenpoes
Nieuw lid

Vorige

Keer terug naar Reumatoide artritis