Wie herkent dit: pijn in bovenbenen

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Re: Wie herkent dit: pijn in bovenbenen

Berichtdoor johan30 » zo jul 27, 2014 2:21 am

Hoi Justine,

Ik heb precies hetzelfde. Ik denk aan een combinatie van Fibromyalgie en het restless legs syndroom. Het enige verschil met het restless legs syndroom is alleen dat ik geen drang heb om te bewegen maar puur pijn in de benen heb.
Als ik zowel de triggers van fibromyalgie als die van restless legs syndroom zoveel mogelijk vermijd gaat het beter.
Daarnaast gebruik ik een medicijn en tevens supplementen die de doorbloeding in het lichaam bevorderen, hier heb ik veel baat bij. Dat komt natuurlijk omdat een verstoorde bloeddoorstroming een kenmerk van Fibromyalgie is.
Grote kans dat bij jou de verstoorde bloeddoorstroming dicht bij je benen zit (onder in de rug?).

Supplementen zoals L-carnitine werken erg goed.

Kijk ook even kritisch naar je medicijnen (eventuele bijwerkingen of triggers fibro/rls).
johan30
Nieuw lid

Reumavorm: fibro

Berichtdoor sandra v » do jul 31, 2014 8:20 pm

hoi,
heel herkenbaar die pijn in je bovenbenen, ik heb daar ook last van.
alsof je een marathon hebt gelopen,zo'n zeurderige kloppende pijn.. bah
vooral snachts is het niet uit te houden. sterkte!
sandra v
Nieuw lid

Reumavorm: fibro & atrose

Berichtdoor Justine » vr aug 01, 2014 12:11 am

Oh wow, wat "goed" om te horen dat jullie dit herkennen. Maar hebben jullie t ook als je niets doet? Ik krijg t altijd nadat ik heb gestaan, heb gelopen of heb getilt. Als t heel erg is, duurt t uren, soms dagen. Dan kan ik echt maar 5/10 minuten iets doen en moet ik weevgaan liggen/zitten om verergering te voorkomen. Dan moet ik een week heel rustig aan doen en daarna kan ik de gewone dingetjes weer doen. Als of het "geneest" . Maar zodra ik weer te lang sta of iets, dan krijg ik t weer heel hevig en begint t weer van voren af aan.
Ik werk al 15 jaar niet meer, herken precies wanneer ik t krijg en probeer t dus altijd te voorkomen. Maar jansoms moet je welmiets doen natuurlijk. Ik gebruik geen medicijnen. Want ervaring heeft geleerd: als ik die slik is het na de uitwerking daarvan 10 keer erger en ben ik nog verder van huis. Beter ga ik maar "niets" doen tot t weer iets rustiger voelt.
Justine
Lid

Reumavorm: FM

Berichtdoor Justine » di sep 02, 2014 2:45 pm

Ben vandaag door de reumatoloog doorverwezen naar het revalidatie centrum. Ben benieuwd wat daar uit voort komt. Weet wel dat het idd zo niet langer kan. Ik ben 40 en alleen, heb 4 kinderen en met name voor mijn kinderen wil ik dat er verbetering komt. Vind het zo sneu dat zij met de gevolgen er van zitten! Bah.....
Zat ooit in de WAO maar die heeft me d'r uitgegooid,dus nu bijstand. Daar wordt je niet blij van. Hoop zo na 15 jaar weer eens te kunnen gaan werken.....ooit. Het zou zo mooi zijn!
Justine
Lid

Reumavorm: FM

Vorige

Keer terug naar Fibromyalgie