Wie herkent dit: pijn in bovenbenen

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Wie herkent dit: pijn in bovenbenen

Berichtdoor Justine » zo jul 06, 2014 3:27 pm

Hallo allemaal,
Ik heb nieuw op het forum en heb een voor mij brandende vraag. Ik zal het kort en bondig houden:

Ik ben 40 en heb meer dan 20 jaar dezelfde klachten. Mijn voornaamste klacht is pijn aan de voorkant van de bovenbenen, gecombineerd vaak met lage rugpijn. Ik kan niet lang staan (vooral niet stil staan) en bukkende beweging zijn "dodelijk". Stofzuigen, tillen, dweilen, bij een voetbal wedstrijd van m'n Kids kijken enz, niets kan ik. Vaak heb ik eerst rugpijn en daarna pijn in m'n benen. Het duurt uren. Dagen. Soms weken dat ik verrek van de pijn. De pijn in de bovenbenen is ondraaglijk. Wordt we gek van! Verder algemene klachten zoals, hartoverslagen, pijn tussen schouderbladen, benauwd, slecht slapen, vermoeidheid, concentratie problemen, slaperig enz. In de afgelopen 20 jaar heb ik s ups en downs gehad en allerlei therapieën gedaan. Maar het blijft zoals het is. Met de gewonen pijntjes en moeheid kan ik wel leven. Maar Pijn in de bovenbenen is vreselijk. Het belemmerd me zo en na 20 jaar heb ik er zo genoeg van! Ik vind het vooral voor mijn 4 kinderen heel erg. Ik heb geen vader meer voor de kinderen en baal er van dat we altijd maar thuis moeten zitten te nix doen omdat mama "auwie" heeft. Ik heb al 15 jaar niet meer gewerkt.

In iedergeval, 18 jaar geleden werd er dus gezegd dat het FM is, alleen ik ben nog nooit iemand tegen gekomen met mijn klachten. Vandaar mijn oproep!
Justine
Lid

Reumavorm: FM

Re: Wie herkent dit: pijn in bovenbenen

Berichtdoor essy » zo jul 06, 2014 7:26 pm

Hallo Justine,

Tjee wat een vervelende klachten en FM dan bedoel je fibromyalgie toch?
Helaas gebeurt het vaak dat mensen met een B12 tekort de stempel fibro krijgen.
Ik zou je dan ook aan willen raden om eens te googlen op klachten bij vitamine B12 tekort,
http://stichtingb12tekort.nl/vitamine-b ... 12-tekort/

Als je je daarin herkend dan zou ik als ik jou was je vitamine B12 laten prikken bij de huisarts en tot die tijd geen B12 slikken of en multi waar B12 in zit want dan heb je een verdoelde waarde.

Sterkte en hou je me op de hoogte, je zou niet de 1e zijn die ik hierop wijs en die het ook echt heeft.

groetjes essy
essy
Lid

Berichtdoor Justine » zo jul 06, 2014 7:30 pm

Bedankt voor je reactie. Ik heb al 20 jaar FM (firbromyalgie dus ja) en heb zoveel testen en onderzoeken gehad. Mijn b12 is prima in orde, D ook. Alles. Daar ligt het niet aan. Was het helaas maar zo een simpel iets. Nee dit heb ik a
20 jaar. Heb meer dan 10 jaar in de WAO gezeten en nooit meer wat gekunt. Tis gewoon zwaar piep. De pijn in de benen word op Amerikaanse websites vaak spasms genoemd. Dat is kramp. Dit zou dan zeggen dan mijn been spieren en rug spieren continue in kramp staat zijn. Echter zonder schokken. Hier in Nederland heb ik nog ooit iemand hier over gehoord.
Justine
Lid

Berichtdoor afina » zo jul 06, 2014 11:51 pm

Ja, ik herken het wel. Dit was een van de eerste pijnen die ik voelde..had toen nog niet de diagnose FM...ik zou het voor mezelf meer omschrijven als het gevoel of de spieren in mijn bovenbenen over elkaar heen rollen...pijnlijk, maar het voelt bij mij niet als kramp.

Sterkte!
There are things we don't want to happen, but have to accept...things we don't want to know, but have to learn...and people we can't live without, but have to let go...
afina
Lid

Reumavorm: reuma psoriatica en

Berichtdoor Justine » ma jul 07, 2014 5:34 am

Hai, bij mij is het echt uren en uren pijn, alsof ik in de brand sta. Alsof ik met 1000 naalden in m'n benen word gestoken. Een continue durende spierpijn die niet weg gaat door te zitten te liggen of te bewegen. Als ik stil lig wil ik soms bij wijze van een mes pakken om pijn been er af te hakken, gek word je van die pijn. Heel langzaam ebt her weg, als ik. Iets meer doe. Meestal voelt het na een nacht slapen iets beter.
Justine
Lid

Berichtdoor essy » ma jul 07, 2014 12:21 pm

Justine schreef:Bedankt voor je reactie. Ik heb al 20 jaar FM (firbromyalgie dus ja) en heb zoveel testen en onderzoeken gehad. Mijn b12 is prima in orde, D ook. Alles. Daar ligt het niet aan. Was het helaas maar zo een simpel iets. Nee dit heb ik a
20 jaar. Heb meer dan 10 jaar in de WAO gezeten en nooit meer wat gekunt. Tis gewoon zwaar piep. De pijn in de benen word op Amerikaanse websites vaak spasms genoemd. Dat is kramp. Dit zou dan zeggen dan mijn been spieren en rug spieren continue in kramp staat zijn. Echter zonder schokken. Hier in Nederland heb ik nog ooit iemand hier over gehoord.

Hai B12 tekort is zo simpel nog niet hoor, wil je niet bang maken maar sommige mensen komen hier zelfs voor in de rolstoel terecht als het onbehandeld blijft :(
Maar gelukkig is die van jou in orde.
Verder heb ik geen tips en wens ik je nogmaals sterkte!
essy
Lid

Berichtdoor Justine » ma jul 07, 2014 1:43 pm

Nee ik weet t, is heel heftig als je dat hebt. En wat ik heb vind ik zo apart! En zoals ik zei ik kom niemand tegen die heeft wat ik heb. Hoop dat er nog iemand zich meld!
Justine
Lid

Berichtdoor Goli » ma jul 07, 2014 11:19 pm

Ik herken de pijn in benen ook.
Ik heb de afgelopen tijd ook veel last van mijn bovenbenen gehad.
Bij mij voelt het als een soort kramp en branderig gevoel. Het steekt ook.
Goli
Lid

Reumavorm: fibromyalgie, hernia

Berichtdoor Justine » ma jul 07, 2014 11:41 pm

Hallo, hebben jullie ook een aanwijsbare reden waarom en wanneer je dit krijgt? En wat doe je als je het krijgt? En heb je het ook altijd? Ik dus al 20 jaar lang elke dag en belemmerd me van werk, mijn eigen huishouden doen, sociaal leven, hobbits, alles. Half uurtje staan en het is weer gebeurt! En ik kan niets vinden waardoor ik het kan voorkomen of weg kan laten gaan. Pijnstillers is geen optie. Althans, tuurlijk de pijn word iets minder, echter de pijn is 30 keer zo erg als het is uitgewerkt!!
Justine
Lid

Berichtdoor Goli » ma jul 07, 2014 11:45 pm

Heb je al eens magnesium geprobeerd.
Dat zou heel goed kunnen helpen. Misschien heb je dat tekort.

Ik heb het zelf niet altijd.
De meeste van mijn pijnen wisselen zich af.
Goli
Lid

Berichtdoor afina » di jul 08, 2014 1:49 am

Ja...daar kom ik weer :wink:

Ik weet dat niet iedereen er in gelooft, maar ik heb echt minder pijn van de FM sinds ik het voedingssupplement waar ik al vaker over geschreven heb gebruik...

De FM is NIET weg, ik heb nog steeds mijn beperkingen, maar het gaat wel veel beter dan eerder.

Ik ben nog steeds heel blij dat ik hiermee begonnen ben!
There are things we don't want to happen, but have to accept...things we don't want to know, but have to learn...and people we can't live without, but have to let go...
afina
Lid

Reumavorm: reuma psoriatica en

Berichtdoor Justine » di jul 08, 2014 1:19 pm

Hey goli, magnesium slik ik standaard, moest van de cardioloog en is idd bij FM ook goed.
Justine
Lid

Berichtdoor Goli » di jul 08, 2014 2:09 pm

Dan denk ik toch dat het een enorm nare pijn van de fibromyalgie is.
Ik heb dat zelf voortdurend in mijn schouders, ondraaglijke pijn.
Verder heb ik afwisselend ook op andere plaatsen pijn, maar in de schouders gaat het nooit weg.
Dat heb jij dus ook, maar dan in je benen.

Je hebt ze vast weleens laten masseren? Geeft dat verlichting?
Goli
Lid

Berichtdoor Justine » di jul 08, 2014 2:49 pm

Afina, wat is dat dan?
Goli, he bah dat is ook niet leuk!!! ik heb ook altijd last tussen mijn schouders in, zit altijd vast, benauwd, pijnlijk, lastig maar uithoudbaar. Die benen pffff gewoon peeeeeeeep want je kan letterlijk niets. Vind het zo sneu voor mijn kindjes. Nu is t vakantie en ze moeten zich maar zien te vermaken. Bah.....
Masseren voelt heerlijk ja! "Lekkere"pijn. Toen mijn man er nog was deed hij het dagelijks, nu hij er miet meer is, mis ik het enorm. Ik knijp en wrijf enz zelf wel, maar is toch niet hetzelfde :)
Justine
Lid

Berichtdoor Goli » za jul 12, 2014 10:42 pm

Misschien toch even langs de huisarts gaan voor een doorverwijzing naar de Fysio.
Dan kunnen ze zorgen dat het een beetje los blijft, masseren en misschien wat tips geven.
Goli
Lid

Volgende

Keer terug naar Fibromyalgie