Vandaag de diagnose fibromyalgie gekregen

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Vandaag de diagnose fibromyalgie gekregen

Berichtdoor Anta » do apr 17, 2014 8:53 pm

De titel zegt het al.... Tsja en dan? Gelukkig staat er over een aantal weken een informatie bijeenkomst gepland in het ziekenhuis. Voor nu zijn natuurlijk alle tips van harte welkom. :esmile: Verder ben ik wel benieuwd naar het volgende; Gebruiken jullie pijnstillers en zo ja welke? En sporten jullie en zo ja welke sport(en) beoefen je dan?
Anta
Lid

Reumavorm: dat is nog niet beke

Re: Vandaag de diagnose fibromyalgie gekregen

Berichtdoor rustgevend » vr apr 18, 2014 6:19 pm

Anta schreef:De titel zegt het al.... Tsja en dan? Gelukkig staat er over een aantal weken een informatie bijeenkomst gepland in het ziekenhuis. Voor nu zijn natuurlijk alle tips van harte welkom. :esmile: Verder ben ik wel benieuwd naar het volgende; Gebruiken jullie pijnstillers en zo ja welke? En sporten jullie en zo ja welke sport(en) beoefen je dan?

Hoi
niet fijn dat ook jij de diagnose hebt gekregen.
Wel fijn dat je nu weet wat het is.

ik gebruik naproxen en amytripteline deze medicijnen halen de scherpe kantjes van de pijn weg.
ik doe aan reuma zwemmen dat zijn oefeningen in warmwater
en ik heb fychio.
als je nog wat wilt weten hoor ik het wel.

Groetjes Christel
rustgevend
Lid

Reumavorm: fibromyalgie

Berichtdoor Senna11 » ma apr 21, 2014 2:02 pm

Hoi hoi,
Ik gebruik al jaren zaldiar. Is een pijnstiller welke valt onder de opiaten. Is een combi van 35mg tramadol en een deel paracetamol.
Ik doe het er goed op maar als je pijn nog niet ondraaglijk is zou ik daar nog niet aan beginnen en paracetamol nemen.
Ik skeeler minimaal 1 keer in de week. Heb daar voor gekozen omdat je nooit weet wat je goede dag is. Zo kun je zelf kiezen
wanneer je gaat en ben je nog lekker buiten ook. Ben ook aan het experimenteren met hardlopen, maar dat vlot nog niet zo.....
Senna11
Lid

Reumavorm: RA/fybromyalgie

Berichtdoor Anta » ma apr 21, 2014 9:22 pm

Dank! Ik heb zelf ook een tijdje tramadol gebruikt. De pijn was toen onder controle, maar ik was een regelrechte zombie. Nu gebruik ik naproxen ( soms i.c.m. paracetamol). Verder fysio en afgelopen week een crosstrainer aangeschaft om zo aan mijn conditie te gaan werken. Hebben jullie zelf ook last van een vitamine D tekort?
Anta
Lid

Reumavorm: dat is nog niet beke

Keer terug naar Fibromyalgie