vraag

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

vraag

Berichtdoor pris » do nov 07, 2013 8:13 am

Goedemorgen allemaal,
Ik ben een 27 jaar en de afgelopen jaren heel veel verschillende klachten gehad. De voornaamste klachten zijn; pds, slaapproblemen, migraine, vermoeidheid en vaak vatbaar voor griep etc. Nu ging Ik vorige week maar naar de dokter, omdat ik veel pijn had in mijn bovenbeen. Het begon als een beurs gevoel in mn spieren, wat alleen maar erger is geworden. Ik begon dit gevoel ook in mn bovenarmen te krijgen en ik merkte dat alles steeds pijnlijker werd. De dokter geeft me onderzocht en ik moest bloed laten prikken, ook vitamines b12 en d. Ik werd in de middag gebeld met de conclusie dat ze ervan uit gaan dat ik fibromyalgie heb! Mijn bloed was verder goed.En dat ik naar de reumatoloog moet voor de daadwerkelijke bevestiging. Nu kwam dit totaal onverwachts!! Dacht dat ik hoogstens een vitamine tekort had of een fysio nodig had, maar dit niet! Nu is mijn vraag, of iemand ervaring heeft met LUMC qua dermatologen.. En wat doen jullie om zo min mogelijk pijn te hebben? Op advies van Dokter heb ik het klachten lijstje gezien wat bij fibromyalgie hoort en jammergenoeg valt er een hoop op zn plaats qua klachten in het verleden..
pris
Nieuw lid

Reumavorm: fybromayalgie

Re: vraag

Berichtdoor pris » do nov 07, 2013 8:25 am

Dermatologen = reumatologen
pris
Nieuw lid

Reumavorm: fybromayalgie

Berichtdoor DaisyD » do nov 07, 2013 9:18 am

Hoi Pris,
Ik ben sinds 2008 patient bij het LUMC. Niet voor fybromyalgie, maar voor RA. Wat wil je weten?
groetjes, Daisy
DaisyD
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor AnnemiekV » do nov 07, 2013 10:35 am

Vraag je b12 waarde ook maar op, want hoe vaak dat als goed bestempeld wordt, terwijl het niet goed is.... :roll: Heb zelf een paar jaren geleden de diagnose fibro gekregen, en dit bleek in mijn geval achteraf een b12 tekort te zijn. Kijk dat symptomenlijstje maar eens na op de site van de B12 tekort stichting, en of je je daarin herkent. Bij mij is fibro van de baan, gelukkig!! Blijft helaas evengoed nog een andere soort reuma over, maar al die gekke vage klachten ben ik kwijt! (Ik krijg dus injecties. B12, na ongeveer de vierde knapte ik zienderogen op, nu spuit ik nog steeds eens per maand)
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Keer terug naar Fibromyalgie