Even Voorstellen

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Even Voorstellen

Berichtdoor Fratske62 » ma okt 21, 2013 3:52 pm

Hallo lotgenoten, ik wil me ook even voorstellen zodat jullie weten wie dat nieuwe lid is dat er sinds vorige maand bij is gekomen.

Ik ben 51 jaar en heb zeker al 20 jaar last van allerlei niet definieerbare pijnen in polsen, voeten schouders, vingers, noem maar op waar zijn er geen foto's van gemaakt! en uiteraard, die waren altijd goed! Je werd/word er zo moedeloos van, zoveel pijn, en altijd zijn de foto's goed! maar ja na verloop van de jaren raak je er aan gewend.
Zo'n ruim 10 jaar geleden kreeg ik door de Reumatoloog te horen dat ik Fibro had, er niets aan te doen was, en dat ik er maar mee moest leren leven, ik moest maar een paracetamolletje slikken als de pijn te erg werd! nou bedankt, en tot ziens.

Ben voor mijn polsen nog door de jaren heen naar de Orthopeed geweest, in het gips, braces en leren polsbraces aangemeten gekregen.
Na een aantal jaren niets meer aan de hand met mijn polsen.
Toen begonnen mijn voeten, dat werd van kwaad tot erger, tot ik niet meer kon lopen en in een rolstoel belanden. Ook dat ging na een jaar of 2 weer over, daarna begon ik op meerdere plaatsen in mijn lichaam klachten te krijgen die soms ondraaglijk werden, maar ja wat moet je? ik hoefde niet meer terug te komen bij de Reumatoloog (moet zeggen dat ik daar ook geen herhaling meer van wilde!) dus ik tobde maar vele jaren zo aan. Erg veel pijn, vreselijk (tot niet) slecht slapen, en zeer beperkt in mijn dagelijks leven! Was in de loop van die jaren gestopt met werken, want dat was niet meer te doen!

Sinds 5 maanden heb ik constant een ontsteking in mijn linkerknie waar nu 3 keer vocht uit is gehaald, en 1x corticosteroide in is gegaan (heeft 1 week geholpen, toen zat er al weer vocht in) Ik zit nu helaas weer in de rolstoel, want lopen gaat absoluut niet!! Heb vreselijk veel pijn aan die knie, maar ben het al weer gewend!!
In de tussentijd, zo'n drie maanden geleden kreeg ik pijn op mijn borstbeen en het omliggend weefsel, na een maand toch maar naar de huisarts, het was echt niet meer te doen, zo'n pijn!! Tja, je het COPD dus kan je geen Diclofenac of iets dergelijks geven, dus slik maar max 8 paracetamol.
Na twee weken ik terug, ik zag ondertussen groen van de pijn en kon helemaal niets meer! Ik vroeg zal ik toch maar weer eens naar een reumatoloog gaan? prima zij een verwijzing verstuurd. Kon ik na ruim 4 maanden terecht in Tilburg of in Waalwijk! Dacht dat ik gek werd!! zo ga je toch niet met mensen om!! Ik zat er toen echt helemaal door heen! en kon niet eens lekker een potje janken, want dat deed zo vreselijk veel pijn!!
Uiteindelijk kon ik (gelukkig) in het Jeroen Bosch Ziekenhuis terecht, waar ik nu een maand geleden ben geweest. Hele aardige arts, die de tijd voor me nam en heel belangrijk!! me voor vol aanzag!! Hij vertelde dat ik Tietze heb, dat had de huisarts ook al laten vallen, en ik heb Meloxicam 15 mg met maagbeschermers gekregen. Die haalde het scherpe randje er van af, de verdikking en de roodheid verdween.

Na twee weken een telefonisch consult met de reumatoloog gehad. Wat betreft de pijn, de volgende stap was, zoals hij al eerder had aangegeven tijdens het eerste consult, een morfine achtig medicijn, ik zei hem ook nu weer dat ik dat absoluut niet wilde!!!
Na een paar weken kreeg ik dusdanige klachten dat ik na 25 dagen gebruik toch ben moeten stoppen met Meloxicam.
Dat is nu 2 dagen geleden, en ik verga nu van de pijn in heel mijn lijf, en mijn borstbeen is weer net zo pijnlijk en warm als een maand geleden. Ik ben er radeloos van, kan helemaal niets meer en slaap vreselijk slecht!, zitten en liggen is niet te doen en lopen gaat niet vanwege die rot knie!
Jullie begrijpen dat ik niet overloop van enthousiasme en gezelligheid zo in mijn dagelijkse leventje! het valt me zwaar kan ik wel zeggen!
Donderdag mag ik, na er 33 dagen op gewacht te hebben, een echo van mijn borstbeen laten maken en op 4 nov.terug naar de reumatoloog.
Ben heel erg benieuwd wat er uit komt, en hoe nu verder??
Zijn er mensen die ook bekend zijn met Tietze, hoor erg graag hun ervaringen en evt. behandeling!

Sorry dat het zo'n elle lang epistel is geworden, maar ja hoe vat je ruim 20 jaar samen??
Het was/is wel erg lekker hoor zo even aan zeuren haha!!
Ik hoop dat ik reacties van jullie krijg, want daar heb ik ontzettend veel behoefte aan! Had het nooit gedacht, maar na 20 jaar heb ik blijkbaar mijn tax bereikt! en zou erg graag op wat voor manier ook,in contact komen met soortgenoten!

Voor iedereen hier op het forum, Sterkte!! See You Francy.
Fratske62
Nieuw lid

Reumavorm: Fybromialgie

Re: Even Voorstellen

Berichtdoor AnnemiekV » ma okt 21, 2013 7:39 pm

Welkom hier! Ik slik ook meloxicam, en heb daar gelukkig redelijk baat bij, en geen rare bijwerkingen, zodra ik stop. Alleen de pijn wordt dan beduidend erger, dus de meloxicam doet zijn werk. Bij mij is door de fysio ook wel eens het woord tietze gezegd, omdat ik ook erg veel last heb van mijn borstbeen, en de aanhechtingen daar. Het losmasseren hielp mij altijd wel een beetje. Maar het is een enorm vervelende pijn, zelfs de bh is ondraaglijk, of voorover bukken, of in elkaar gedoken zitten. Ik slik wel vaak paracetamol bovenop de meloxicam, dat doet nog meer zijn ding! Ik ben benieuwd of de reumatoloog wat voor je kan betekenen. Er is ookeen website speciaal voor tietze patiënten, daar staan ook patiëntenverhalen/ervaringen.
En hier zullen genoeg lotgenoten zijn, dus je kunt je ei wel kwijt hoor!
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor quinty » ma okt 21, 2013 7:56 pm

ik vraag mij af is die meloxicam zoiets als iboproven achtige en ook qua sterkte of is dit totaal andere pijnstiller en sterker ,is voor namelijk mij nieuw soort.
quinty
Lid

Reumavorm: r.a en sjogren???

Berichtdoor AnnemiekV » ma okt 21, 2013 9:22 pm

quinty schreef:ik vraag mij af is die meloxicam zoiets als iboproven achtige en ook qua sterkte of is dit totaal andere pijnstiller en sterker ,is voor namelijk mij nieuw soort.

Meloxicam hoort ook tot de groep van nsaids. Ik heb ook ibuprofen geslikt, maar deze hielp mij niet genoeg. Het kan zijn dat je anders reageert op diverse nsaids, dus dat is een kwestie van proberen. Meloxicam wordt vaak bij bechterew voorgeschreven.
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor Verena » wo jul 05, 2017 4:44 pm

Hallo ik ben Verena
Ben nieuw op dit forum
vanmorgen kreeg ik van de reuatoloog Meloxicam 15 mg voorgeschreven voor mijn pijn in schouders,bovenrug en linkerarm plus kaak
bloedonderzoek gehad en foto,s laten maken, 19 juli terug voor de uitslag
hier mijn vraag,
ik kan heel slecht tegen NSAID,s
Maar de Reumatoloog heeft mij verzekerd dat Meloxicam niet zoveel doet met de maag!! Wat zijn jullie bevindingen bij het gebruik van dit middel?
Verena
Nieuw lid

Reumavorm: weke delen en spiere

Berichtdoor Hermione » wo jul 05, 2017 8:12 pm

welkom op dit forum!
als je een nsaid krijgt voorgeschreven voor langere tijd, dan is het gebruikelijk dat je daar ook een maagbeschermer bij voorgeschreven krijgt. Heb je die ook? (omeprazol/ esomeprazol zoiets) Anders daar even om vragen!

groetjes,
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor Henk » do jul 06, 2017 2:22 am

Welkom op dit forum, Verena.
Een aardige binnenkomer... je bent dus domweg voorgelogen door je reumatoloog.
Op deze pagina van het Farmacotherapeutisch Kompas
https://www.farmacotherapeutischkompas. ... /meloxicam
staat o.a.
"De claim dat bij meloxicam door selectieve remming van cyclo-oxygenase-2 minder gastro-intestinale bijwerkingen optreden, is onvoldoende onderbouwd."
Wanneer ik in het ziekenhuis wordt opgenomen dan krijg ik onmiddellijk een rood bandje om mijn pols met de tekst "NO NSAID'S". En dat ondanks mijn maagbeschermer. Met name Diclofenac heeft me een paar maag-/darmbloedingen bezorgd.

Ik zou, in jouw geval, contact opnemen met mijn huisarts... haar vragen iets anders voor te schrijven en meteen mijn twijfels m.b.t. mijn reumatoloog naar voren brengen. Maar ik kan er dan ook bijzonder slecht tegen wanneer iemand mij voorliegt.
Met vriendelijke groet,
Henk.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor Verena » vr nov 24, 2017 10:44 am

Hermione schreef:welkom op dit forum!
als je een nsaid krijgt voorgeschreven voor langere tijd, dan is het gebruikelijk dat je daar ook een maagbeschermer bij voorgeschreven krijgt. Heb je die ook? (omeprazol/ esomeprazol zoiets) Anders daar even om vragen!

groetjes,

Hallo Hermione
Sorry voor deze late reactie
Ja ik heb om Omeprazol gevraagd ,eerst ging mijn arts hier niet mee akkoord, ik was nog geen 70 jaar zei hij dus vandaar, maar ik weet uit het verleden dat ik heel veel maagklachten kreeg bij NSAD gebruik,
dus ik wilde een maagbeschermer en kreeg deze uiteindelijk wel!
Ik merk dat ik van Meloxicam gewoon helemaal geen klachten heb ,
ik neem deze met een maaltijd samen en niet altijd meer met de maagbeschermer er bij,
De pijn klachten zijn na het gebruik van Meloxicam wel een heel stuk minder ,
Maar ik had zoveel pijn op een plek in de rug dat ik gisteren Amitriptyline erbij heb gekregen
Ik heb vanacht voor het eerst sinds maanden weer doorgeslapen en hoop dat deze Zenuwpijnen door het gebruik van deze Amitriptyline gaan afnemen
Groetjes
Verena
Verena
Nieuw lid

Berichtdoor Verena » vr nov 24, 2017 10:55 am

Henk schreef:Welkom op dit forum, Verena.
Een aardige binnenkomer... je bent dus domweg voorgelogen door je reumatoloog.
Op deze pagina van het Farmacotherapeutisch Kompas
https://www.farmacotherapeutischkompas. ... /meloxicam
staat o.a.
"De claim dat bij meloxicam door selectieve remming van cyclo-oxygenase-2 minder gastro-intestinale bijwerkingen optreden, is onvoldoende onderbouwd."
Wanneer ik in het ziekenhuis wordt opgenomen dan krijg ik onmiddellijk een rood bandje om mijn pols met de tekst "NO NSAID'S". En dat ondanks mijn maagbeschermer. Met name Diclofenac heeft me een paar maag-/darmbloedingen bezorgd.

Ik zou, in jouw geval, contact opnemen met mijn huisarts... haar vragen iets anders voor te schrijven en meteen mijn twijfels m.b.t. mijn reumatoloog naar voren brengen. Maar ik kan er dan ook bijzonder slecht tegen wanneer iemand mij voorliegt.
Met vriendelijke groet,
Henk.

Dank je wel Henk voor jouw bericht,
tjee wat heftig zeg!!.. Maagbloedingen, wat zul jij voorzichtig zijn geworden !Ik kan jou heel goed begrijpen hoor!
Ja ik weet wat een NSAD kan bewerkstelligen ,
ik heb Omeprazol een maagbescherming erbij nu , Maar ik ben heel eerlijk als ik zeg dat ik soms deze maagbeschermer niet in neem.
Gewoon omdat ik wil kijken wat Meloxicam zonder maagbescherming doet.
en ik moet je vertellen dat ik totaal geen klachten nog andere bij werkingen heb!
ik blijf natuurlijk op mijn hoede geloof me!
ik luister heel goed naar mijn lichaam, ga ik ook maar de minste klachten krijgen dan trek ik meteen aan de bel!
Ik ben wel iemand die zich niet met een fantasie verhaal weg laat sturen bij een arts,
Maar ik ga ervan uit dat men eerst individueel iets moet proberen wil men echt weten wat het voor jou persoonlijk doet!
Bedankt voor je wijze woorden Henk, ik zal deze zeker in gedachten houden mits ik ook maar het weinigste voel!
groetjes
Verena
Verena
Nieuw lid

Keer terug naar Fibromyalgie