kaakpijn

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

kaakpijn

Berichtdoor Simone75 » za okt 20, 2012 12:11 pm

hoi ik heb een vraagje..ik heb sinds een paar weken gigantische kaakpijn aan alleen de rechterkant.
er is niks mis met mijn kiezen of tanden,hoewel ik wel kiespijn heb..maar als ik ergens op kauw doet mijn kaak zeer en niet mijn kiezen.
heb diclofenac van de dokter gehad maar dat helpt voor geen meter.
nu hoorde ik van iemand dat het bij de fibro kan horen.
herkennen jullie deze klacht? en zoja kan ik er iets aan doen? of is dit weer een dingetje erbij..heb al zowat alle symptomen en elke keer komt er iets bij..hoop wel dat dit niet blijvend is.
groetjes simone
Simone75
Lid

Reumavorm: fibromyalgie

Re: kaakpijn

Berichtdoor Rene » zo okt 21, 2012 8:19 pm

Hallo Simone,

Ook ik heb kaak pijn gehad, ik wil je gelijk veel sterkte wensen, dat vond ik zo verscrikkelijk pijnlijk. Is om gek van te worden heel me gezicht deed toen zeer. Ik heb dat nu gelukkig al een jaartje niet gehad maar..... kan me nog heel goed herinneren dat geen pretje was.
Heb geen oplossing bij mij ging de Enbrel werken en sindsdien heb ik gelukkig geen last meer.

Sterkte Rene
Rene
Lid

Berichtdoor Trui » di dec 04, 2012 10:04 pm

Ik heb dat ook gehad zomaar ineens erge pijn in mijn kaak, het ging vanzelf weer weg. Ik kreeg ook zomaar ineens vreselijke pijn in mijn nek kon mijn hoofd bijna niet meer optillen , dit ging eveneens na de nodige pcm. weer over en zo krijg ik steeds pijn in verschillende delen van mijn lichaam. Soms in 1 deel en soms in verschillende delen tegelijk maar zondeqr pijn komt bijna niet meer voor. Maarja toch maar de moed erin houden het is toch niet anders. Sterkte ermee.Trudy.
Trui
Nieuw lid

Reumavorm: Artrose en fibromyal

Berichtdoor josephina » di dec 04, 2012 11:52 pm

Ook ik heb meer dan een jaar kaakpijn gehad.
De kaakfysio heeft me uiteindelijk ervan af geholpen.
Was geen pretje.
Heel veel sterkte.Liefs
josephina
Lid

Reumavorm: RA en artrose

Berichtdoor Fratske62 » ma okt 21, 2013 4:04 pm

Hallo Simone,

Helaas ben ik ook bekend met kaak pijn, brr.. vreselijk! ik wens je sterkte hoor!
Wat betreft je vraag, ik ben doorverwezen naar een orofaciale therapeut.
Ik kan je helaas niet vertellen wat die precies doet, of dat het helpt, omdat mijn lichamelijke toestand het momenteel niet toelaat om er heen te gaan.
Maar je kunt daar voor een verwijzing aan je huisarts vragen.
Voor therapeuten bij jouw in de buurt, kun je op Google kijken.
Succes!! Francy
Fratske62
Nieuw lid

Reumavorm: Fybromialgie

Berichtdoor quinty » ma okt 21, 2013 8:39 pm

mischien stomme vraag maar is het echt je kaak of zou het ook lymfe klier kunnen zijn ? voelt soms ook zo namelijk aan.
quinty
Lid

Reumavorm: r.a en sjogren???

Berichtdoor Marijke57 » zo dec 15, 2013 10:46 pm

Hoi,

Check aub. Je vit b12 eerst
Ik ben 5 kiezen kwijtgeraakt . Steeds ontstekingen. Kiezen waren gezond.Jaren ellende geweest
Na vaststellen van het tekort(hoeft natuurlijk niet zo te zijn,maar het is bekend)
Over!!!!!!!! Snel nadat ik ben gaan injecteren.
En de fibro.is geen fibro.maar een vit b12 tekort.
Lees op het vit b12 tekort forum van de stichting b12 tekort.

Gr,
Marijke 57
Marijke57
Lid

Reumavorm: fibromyalgie

Berichtdoor Jelly » zo dec 15, 2013 10:56 pm

Ook ik heb pijn in mijn kaakgewricht (nu ook weer), gemiddeld een of twee keer per jaar, altijd aan de linkerkant :econfused: Bij mij hoort het bij de R.A., ontsteking in het gewricht. Het trekt meestal na een of twee weken vanzelf weg. Het is lastig met eten... Ik heb geen tips voor je, maar: sterkte!
Jelly
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor bebie » di jan 07, 2014 9:48 am

Hallo
ik heb ook fribo maar mijn vitamines zijn in orde ook b12
dus het hoeft niet aan de b12 te liggen om van de pijn af te komen washet maar waar
mijn advies vraag een verwijsbrief aan de huisarts naar kaakfiso heb ik ook gehad bij mij werkte het ook
als ik nu nog last heb wat af en toe gebeurd is met mijn kaken van links naar rechts en dan open en dicht sterkte er mee
bebie
Lid

Reumavorm: sclerodermie,fribo,

Berichtdoor essy » di jan 07, 2014 1:34 pm

Hallo bebie,

B12 is volgens de arts al snel goed terwijl je toch klachten kunt hebben, misschien is het bij jou echt goed dat kan en dat hoop ik voor je maar stiekum ben ik wel benieuwd naar je B12 waarde;)

gr essy
essy
Lid

Berichtdoor Lalage » di jan 07, 2014 7:46 pm

Ik heb het ook, heel vervelend :( maar heb er nog geen oplossing voor.
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor bebie » di jan 07, 2014 11:15 pm

Hoi essy
ja mijn waarders zijn goed ze zijn nagekeken door een neuroloog omdat ik weinig gevoel heb in mijn armen het eerste waar ze aan dacht was vit b 12 en dat was een maand geleden en zij vond het het ook raar dat het goed was vandaar
bebie
Lid

Reumavorm: sclerodermie,fribo,

Berichtdoor AnnemiekV » wo jan 08, 2014 9:50 am

Ik ben eerlijk gezegd altijd huiverig voor artsen die zeggen dat B12 waardes goed zijn.....zo was mijn B12 ook perfect, zelfs meerdere keren.....maar toen ik mijn waarde opvroeg bleek dit toch echt niet zo te zijn! Ook ik ben bij neuroloog geweest, en zelfs verdacht van polyneuropathie vanwege de vele tintelingen. Laat dit nu over zijn, na behandeling met B12. (In 2004 zelfs zo'n lage waarde dat het bij het lab aangestreept was, en uitroeptekens erachter, maar mijn huisarts vond ten alle tojden mijn waarde prima!) Toen ik destijds bij een goede internist kwam, kon die me vertellen dat dit heel veel voorkomt, dat artsen hun eigen interpretatie geven aan de waardes. Het uitgangspunt van mijn huisarts was zelfs zo dermate, als ik daarop gewacht had, had ik in een rolstoel gezeten, aldus de internist. (Die meteen een flinke brief met bijscholing richting de huisarts heeft gestuurd)
Niet dat het in jouw geval dat persé moet zijn, misschien heeft jouw arts het wel goed, maar ik vraag tegenwoordig alles op, want ze zeggen je lang niet alles, daar ben ik inmiddels al achter...
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor essy » wo jan 08, 2014 10:30 am

Ik vraag tegenwoordig ook altijd alles op hoor, wil alles op papier:);)
essy
Lid

Berichtdoor Goli » ma jul 28, 2014 11:29 pm

Ik heb ook weer zo`n last van mijn kaken.
Ook regemmatig van mijn oor.
Ik lees dus dat meer mensen dat hier hebben.
Goli
Lid

Reumavorm: fibromyalgie, hernia

Keer terug naar Fibromyalgie