Fluittoon uit de tuin van iemand

Hier kunt u lekker kletsen met de anderen!

Moderator: Martijn

Fluittoon uit de tuin van iemand

Berichtdoor hogefluittoon » zo jan 19, 2014 11:11 am

Dagelijks loop ik langs een route waarbij ik steeds geconfronteerd wordt met een hoge fluittoon uit een dergelijke tuin. Hier staat een piep klein piepkastje dat een hoge druk op je oren legt. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en die mensen gevraagd waarvoor dit piepkastje dient. Zij geven aan dat dit poezen uit hun tuin houdt. Volgens de specificatie van de fabrikant heeft het een volume van 140 decibel. Het geluid doet mij nogal een pijn aan mijn oren. Alsof deze pieptoon op je inslaat. Zijn er mensen die dit geluid herkennen en hier ook ervaringen mee hebben?

Het kastje ziet er zo uit:

Afbeelding
hogefluittoon
Nieuw lid

Reumavorm: reuma

Re: Fluittoon uit de tuin van iemand

Berichtdoor Henk » ma jan 20, 2014 4:16 am

'Mijn' fluittoon komt niet uit een kastje en ik kan 'm niet letterlijk ontlopen door een andere route te nemen.
Het is 'm niet helemaal, maar deze komt dicht in de buurt van de toon die ik 24/7 hoor https://soundcloud.com/joop-beelen/fluittoon

Maarruh... wat heeft dit kastje met reuma te maken, meneer/mevrouw 'hogefluittoon'?
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Re: Fluittoon uit de tuin van iemand

Berichtdoor hogefluittoon » ma jan 20, 2014 5:14 pm

De klachten door deze geluiden zijn bij de mensen verschillend. Ik ben in het bezit van diverse klachten wat mensen hierdoor ervaren welke ik heb opgevraagd bij de NVWA. Dit valt onder het kwebbelhoek forum, waar m.i. ook andere onderwerpen besproken kunnen worden Henk?

Zoals deze mevrouw:

Gesproken met mevrouw Jager en verklaring afgenomen. Zij heeft lichamelijke klachten zoals spierpijn, gewrichtspijn, vermoeidheid, evenwichtsstoornis en pijnlijke linker arm en schouder. Zij is niet onder behandeling bij een arts. haar kat is dit jaar 2 keer weggelopen. 1 langere periode en sinds 14-06-2009. Volgens de klager komt dit door het apparaat in de tuin van de buren. Dit apparaat heeft volgens de klager als doel het verjagen van katten en andere dieren, middels geluid maar heeft volgens haar ook effect op de gezondheid van mensen. Zij is van mening dat dit apparaat verboden moet worden omdat deze onveilig is. Documenten ter onderbouwing van haar verklaring heeft ze aan de VWA opgestuurd. De aanwezigheid van het apparaat heeft geleid tot spanningen met de buren. Zij geeft aan op dit moment ook last te ondervinden van het apparaat en maakt daarom geen gebruik van haar voordeur, haar kat is daarom opnieuw weggelopen. Zij wijst mij vanaf haar voordeur de locatie van het apparaat aan. Ik heb de klager medegedeeld dat de VWA nog onbekend is met dit apparaat en het daarom een onderzoek instelt naar het apparaat. De buurman is (weggehaald in verband met privacy) en eigenaar van het betreffende apparaat, dit op batterijen werkend apparaat is bij de ( (weggehaald in verband met privacy) gekocht. Ik heb het apparaat met toestemming van de buurman onderzocht, er zaten geen batterijen in het apparaat. Het apparaat werkte niet, volgens verklaring van de buurman sinds enige dagen. Verzoek om deze informatie vertrouwelijk te behandelen".

Na een hele zoektocht:

Er is een tv uitzending geweest met een rechter.

De uitzending kun je bekijken op:

http://www.juridisch.pieptonen.nl

Meldpunt die je gratis helpt: www.pieptonen.nl
hogefluittoon
Nieuw lid

Reumavorm: reuma

Keer terug naar Kwebbelhoek!