Het is zwaar om reuma en "hard" werken te combineren

Hier kunt u lekker kletsen met de anderen!

Moderator: Martijn

Het is zwaar om reuma en "hard" werken te combineren

Berichtdoor Rene » do nov 14, 2013 4:28 pm

Ik ben een tijdje geleden een eigen zaak begonnen en staat nog steeds en met veel plezier op diverse markten.
Maar het is zwaar om reuma en "hard" werken te combineren.

En soms denk ik waar ben ik in vredesnaam aan begonnen.

Dingen die ik dagelijks tegenkom.

** Kassabonnetje

Klant heeft afgerekend en wil de bon ok zie die maar eens vast te pakken.
Heb je de bon vast moet hij nog afgescheurd worden, als dit dan uiteindelijk is gelukt.
(Hier ben rustig een paar minuten bezig en in de tussentijd kijk de klant je aan of je wel helemaal lekker ben).

Heeft de klant een verfrommelde kassabonnetje.

** Schepvoer

Wij hebben ook zelf schepvoer met de nadruk op "ZELF"

Nu heb je mensen die wat op leeftijd zijn die daar graag bij geholpen willen worden.
Leuk Nu ben ik super met plastic zakjes, krijg die krengen niet gewoon open dat kost al een paar minuten.
En bij elke schep glijd het kl.te zakje tussen mijn vingers vandaan en valt op de grond.
Even wachten op de kramp in me handen dan krijg ik het zakje zelf niet meer tussen me vingers vandaan

** Visjes

Visjes zijn glad en glibberig zijn bijna niet vast te houden en worden, je raad het al in een zakjes met water aan de klant meegegeven.

Moet ik die nog uitleggen ??

Het begin al met het vullen van het zakje met water.
Er drijven meestal meer zakjes in het water dan dat ik visjes heb.
Is het zakje uiteindelijk gevuld met water dan is het goed vasthouden het liefst met twee handen.
kom je er achter dat het handiger is om eerst het visje te vangen en dan pas het zakje te vullen met water.
Dus beginnen we gewoon weer opnieuw.

Zit uiteindelijk het visje in het zakje met water moet het zakje nog dicht en zakje met visje ligt dan weer op de grond.

Resultaat:
Ik verkoop geen visjes meer, kostte me teveel visjes.

** Zo kan ik wel even doorgaan,

Riempjes/tuigjes voor chihuahua sluitinkjes die ik niet dicht krijg en ach die beestjes (knijp soms te hard).
Vogeltjes die in een doosje moeten, waar je dan weer achteraan moet om hem te vangen.
Diepvries vullen met voer zalig elk gewrichtje in de hand voel je dan.
Lekker een kopje koffie ingeschonken loop terug naar de kassa en kan weer gaan dweilen en een nieuw bakkie in schenken.
Handige sluitingen en in plastic verpakte goederen zalig nieuwe hobby.

Na een dagje op de markt gestaan te hebben, kramp in je voeten op moment dat je je gaspedaal in trap.
Het gaat dan opeens allemaal erg snel, ik rij dus na een dagje markt niet meer naar huis.

MAAR ..............

Het is me toch gezellig.
Kan doen wat ik wil geen werkoverleggen geen gezeur, heb ik geen zin in iets doe ik het niet.
Geen gehijg in me nek van managers, accountmanagers, bedrijfsarts of van die snelle jongens met flitsende stropdassen.
Lekker alles op me eigen tempo.

En natuurlijk heb ik dagen dat het echt niet gaat.
Dan doe ik thuis de boekhouding (kijk wel hoe ver ik kom) of slaap ik geen zorgen die dag.

Ok het is op dit moment rustig met ontstekingen dat helpt natuurlijk ook maar het is wel de beste beslissing die ik ooit heb genomen.
En het verdien nog beter ook.

Begrijp me aub niet verkeerd ik bedoel dit positief en hoop dat ik niemand beledigd,
maar ondanks reuma kon ik toch meer dan ik dacht.

Ik wens iedereen dat lekkere trotse gevoel toe, dus kijk wat je kan en of je er geld mee kan verdienen.
Verdien je niet genoeg voor de belasting mooi zie het dan als extratje.
Je heb het namelijk toch maar gedaan ondanks je reuma, het geeft echt een tof gevoel.

Rene
Rene
Lid

Re: Het is zwaar om reuma en "hard" werken te combineren

Berichtdoor Hermione » do nov 14, 2013 7:23 pm

:lol: :lol: :lol:

Heeeeyyy die Rene,
je hebt me heerlijk laten lachen :D
Herkenbaar hoor, ik heb dat soort stomme dingen ook bij de dagelijkse dingen. Kramp in mijn handen en voeten op momenten dat het níet uitkomt. Alleen glibberen er bij mij dan geen visjes uit mijn handen haha

Maar goed, ik vind het leuk om van je te horen, en fijn dat je het zo naar je zin hebt als eigen baas!
Ik hoop dan ook van harte, dat je dit nog heel lang vol kan houden *steekt duim de lucht in*

p.s. maar wel goed dat je die visjes de deur uit hebt gedaan :lol:
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor AnnemiekV » do nov 14, 2013 8:15 pm

Ik moet een grijns onderdrukken hoor, je omschrijft het zo beeldend...
Kassabonnetjes met een schaar afknippen misschien? Scheelt wat scheurwerk, alleen moet je die rotschaar wel hanteren. :wink:
Die visjes zie ik voor me, maar die chihuahua zie ik dus ook voor me met een blauw aangelopen bekje.... :mrgreen: Maar ik lees wel de voldoening die je krijgt van je werk, ondanks de frustratie!
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor zeeuws meisje » vr nov 15, 2013 12:02 am

Ik ben beelddenker en heb me met je verhaal kostelijk vermaakt :)

Er zijn speciale reumascharen. Niet goedkoop, wel ideaal (ik gebruik ze voor mijn frobel werk).

Ik snap je voldoening helemaal. Momenteel zou dat hier echt niet gaan, maar stiekum denk ik er over om toch weer wat voor mezelf te gaan doen. Adviesburootjes ofzo... misschien....
zeeuws meisje
Lid

Reumavorm: RA/SLE

Berichtdoor merit » vr nov 15, 2013 12:17 am

Sorry hoor maar ik lig hier dubbel... :lol: maar wat komt me het bekend voor. We hebben ook een eigen bedrijf.
Ik krijg soms het plakband niet van de rol af en het papier waar ik mee inpak is vaak ook een zooitje.
En soms kreupel ik van het ene naar het andere artikel....maaaarrrrrr ik voel me nuttig! :wink:
Toch vind ik het dapper van je,(en van mezelf) vooral omdat je het ook zo leuk vind..je kunt trots zijn op jezelf.
Positiviteit ten top..
Groetjes Merit
merit
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor afina » vr nov 15, 2013 10:34 am

Mooi omschreven haha.

Ik werkte altijd in de zorg en dat werd echt te zwaar om nog te doen...
Maar het heeft me wel een paar traantjes gekost...eerst om dit voor mezelf toe te geven...en helemaal om de knoop door te hakken en ermee te stoppen.

Fijn dat je met plezier op de markt staat!! En gelukkig is er altijd nog administratie voor de mindere dagen :ewink:
There are things we don't want to happen, but have to accept...things we don't want to know, but have to learn...and people we can't live without, but have to let go...
afina
Lid

Reumavorm: reuma psoriatica en

Keer terug naar Kwebbelhoek!