Alleen maar tegenslagen.

Hier kunt u lekker kletsen met de anderen!

Moderator: Martijn

Alleen maar tegenslagen.

Berichtdoor Miranie » ma maart 25, 2013 7:58 pm

Ik heb alleen maar tegenslagen gehad.
Ik dacht dat het eindelijk het tij een beetje zou keren nu ik naast halve dagen werken ook nog vrijwilligerswerk kon gaan doen,Ik was erg enthousiast dat ik naast mijn werk ook nog wel een taalcoaching kon gaan doen en met demente ouderen sport en spel kon gaan doen waardoor ik met iemand de lessen kon overnemen voor een uurtje.

Eerst moest ik de taalcoaching afzeggen daar mijn gezondheidsproblemen zowel op psychische als lichamelijke vlak achteruit ging. Hoewel ik het erg jammer vond,kon ik er toch wel redelijk mee omgaan want ik had immers het sport en spel nog met demente ouderen,dus ik ben wezen proefdraaien geweest en ik was razend enthousiast. Ik voelde mij voor het eerst weer echt een iemand,iemand die ouderen hielp met beweging (Lichte beweging).
Ik heb helaas dit ook weer moeten opgeven.
Ik ben hier nog steeds kapot van.
Ik moet alles door mijn rotlijf en mijn rotgezondheid opgeven. Alleen de dingen die moeten blijven over zoals werk en therapie. Dat is alles! Waarom mag ik nooit eens wat om handen hebben wat IK ECHT LEUK VINDT EN MAG DOEN??????
Getsie,geen wonder dat ik mij een nul voel.
Uiteindelijk verdwijn ik toch wel weer op de achtergrond zoals altijd! :roll: :econfused: :esad: :cry:
Miranie
Lid

Reumavorm: Fibromyalgie

Re: Alleen maar tegenslagen.

Berichtdoor Henk » di maart 26, 2013 3:56 am

Weinig reacties - wat je negatief zou kunnen opvatten - maar wel meer dan 40 keer gelezen door mensen, die zich, voor een deel, hierin zullen herkennen.
Het is ook moeilijk reageren, wanneer iemand ineens zó in beeld komt...
Ik hoop wel dat je mensen om je heen hebt die je duidelijk maken dat je voor hen in ieder geval geen nul bent en dat je je, wellicht bescheiden, verzameling mooie herinneringen snel terugvindt.

Of je hier al dan niet naar de achtergrond verdwijnt, bepaal je zelf. Je bent in ieder geval 'luid en duidelijk' binnengekomen. :esmile:

Sterkte!
Met vriendelijke groet,
Henk.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor AnnemiekV » di maart 26, 2013 8:27 am

Soms heb je inderdaad zulke tegenslagen, en lijkt het alleen maar erger te worden. Denk dat we dat allemaal wel hier herkennen, iedereen heeft zijn eigen verhaal. Probeer toch voor jezelf je op te trekken aan de kleinste positieve dingen, je bent geen nul als je op dit moment even niet kunt wat je wilt, door je lijf en je psyche. Makkelijk gezegd, dat weet ik.
Uit ervaring weet ik dat na een dal ook wel weer een bergtop komt, misschien niet heel hoog, maar je krabbelt daar wel weer uit. Heel veel sterkte!
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor Sarieke » di maart 26, 2013 11:17 am

Hallo Miranie.

Als jij iemand kan vinden die volwassen is en geen tegenslagen ooit heeft gehad, is dat pas een knappe prestatie.!

Je hebt gewoon even heel veel tegen slagen, en die wil jij niet en niemand niet. Maar de vraag is aan jou hoe je er mee om moet/ wilt gaan.
Je kan bij de pakken neer gaan zitten, met zelf medelijden, ...of je gaat er toch maar weer het beste van maken.
En daar zul ook jij zelf naar op zoek moeten . Zoals al eerder vermeld, je mag best even in de put zitten, maar kom er wel weer uit zeg!
En hoe jij je vilt voelen, B.V een nul,zoals je zelf zegt,.....vecht er dan voor dat het weer een acht wordt!
Dus werk genoeg voor jou !Heel veel sterkte en vol houden hoor, op naar die acht minstens.
Hartelijke groeten Sarieke.
Sarieke
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Blaine » di maart 26, 2013 2:24 pm

Nouja eigenlijk geen reactie omdat ik het nog wel mee vind vallen :oops: . En nee dat is niet lullig bedoeld maar er zijn zoveel ergere dingen op de wereld dat het soms beter is je zegeningen te tellen in plaats van omgekeerd.
Bekijk het positief je kunt naar je werk, je kunt naar therapie en je hebt een dochter dan kun je toch nog een erg mooi leven hebben, je met gewoon leren kijken naar de dingen die je wel hebt en niet naar wat je niet hebt.
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Miranie » di maart 26, 2013 3:59 pm

@Henk.Ja ik weet dat ik zo ineens kom binnenvallen.
Ik heb namelijk vaak ervaren dat op een forum vaak geklaagd wordt als er haast niet gereageerd wordt,dus ja dan kom ik zo binnenvallen. Dit ben ik en zo kan ik dus zijn. :ewink:
Dat er niet veel reacties zijn daar trek ik mij weinig van aan.

@Annemiek V.
Nou,het is niet soms,maar het zijn er gewoon teveel achter elkaar en elke keer als het goed gaat dan gebeurt er wel weer wat met mijn lijf of psyche. Alsof alles wordt gedwarsboomt.
Ik blijf de leuke dingen heus wel doen,alleen is het wel heel zwaar. Vooral als je niet alleen met lichamelijke,maar ook met psychische dingen mee te maken hebt. Het is voor mij extra moeilijk om er ineens zo bovenop te komen en ik heb hier zelf heel veel tijd voor nodig.
Die tijd wordt mij helaas niet altijd gegund.

@Sarieke,lees een info over Borderline,autisme e.d.
Jij hebt dus echt makkelijk kletsen. Je moet overigens ook goed lezen. Een leraar heeft toen gezegd dat ik een nul was,niet ik. Dit is mij door mensen aangepraat. Wat denk jij nou? Dat ik in een hoekje zit te kniezen? Nee hoor,ik doe genoeg leuke dingen met mijn gezin en alleen om afleiding te krijgen. Pas als jij in mijn schoenen hebt gestaan mag je oordelen,maar zolang je niet weet dat je het extra moeilijk kunt hebben als je 1 of meer psychische stoornissen hebt en de maatschappij doet niks anders dan je veroordelen en dwarszitten,dan kan je er niet over oordelen. Men moet maar eens meer interesse en aandacht tonen hoe iemand kan zijn met deze klachten. Dan is het niet zomaar zoals jij zegt:'' Eventjes naar de 8 toewerken en volhouden,Please!!!!!!!!! :roll: :?: Lees eerst eens info voordat men oordeelt is mijn motto,dan pas kan je oordelen,maar zolang je niet in mijn schoenen staat dan weet je totaal niet wat het inhoudt en dat ik er wel 2 keer zo hard moet werken om in de maatschappij te kunnen meedraaien.

@Blaine,jij moet niet zeuren. Ik vindt dit een hele lage en gemene reactie van jou. Wat weet jij? Ook voor jou geldt dat zolang jij niet in mijn schoenen staat er totaal geen weet van hebt wat er in mijn hoofd omgaat. Ik vindt jouw reactie echt het rottigst. Wat een klotereactie Bah :x
Misschien had ik mijn verhaal hier niet neer moeten zetten,was beter geweest als ik nu geweten had wat een rotreactie jij geeft.

Ik ben van mijn 12e tot aan mijn 21 misbruikt,mishandeld waaronder bijna gewurgd enz. Ben veel vrienden verloren en je probeert aan de maatschappij te laten zien wat je kan dan wordt er geen acht op gegeven en moet ik nu beneden mijn niveau werken.
Ik ben door mijn hele familie in de steek gelaten. Maar ach ja,kan erger. Gadver,wat ben jij harteloos.

Henk en Annemiek,jullie reacties zijn liever en goedbedoeld. Daar kan ik pas wat mee.Wat kan mij die ergere dingen in de wereld schelen,nu ben ik eens aan de beurt. 8)
Miranie
Lid

Berichtdoor Lavender » di maart 26, 2013 4:14 pm

Yep borderline. :roll:
Lastige aandoening voor jou, maar ook erg lastig voor de omgeving. Want als je zó tegen iedereen praat die je een andere werkelijkheid laat zien dan die welke jij verkiest te zien dan kan ik me voorstellen dat je je niet prettig voelt en veel vrienden bent verloren en ook nog door je familie in de steek bent gelaten.
Immers, wentelen in zelfmedelijden vraagt veel minder ruggengraat dan je leven op een leuke manier op de rit houden?

Sterkte en succes meid.
If you don’t like something, change it. If you can’t change it, change your attitude.
- Maya Angelou
Lavender
Lid

Reumavorm: R.A. & Fibro

Berichtdoor Triple F » di maart 26, 2013 4:31 pm

Hallo Miranie,

Laat je niet afschrikken door de weinige of onbegrijpelijke reacties. Niet iedereen kan beseffen wat voor psychologische impact dit kan hebben op je leven. Bij een ander is alles altijd beter of slechter? Denken aan alles op te moeten gaan geven is ook niet niks! Dat je naar de mooie dingen mag gaan kijken en daar meer bij stil mag gaan staan is makkelijk verteld, zeker als je al diep in de put zit en depressief bent. Je moet het eindelijk toch zelf gaan doen ook al krijg je therapie en waarschijnlijk medicatie hiervoor, zoals ik dit begrijp uit je schrijven en in hetgeen wat je geschreven hebt bij "Wie ben ik". Je zal een hele zoektocht nodig hebben om dingen te vinden waar je wat meer van mag gaan genieten. Leg bij jezelf niet de onnodige druk op dat je iets moet vinden...

Voor mij is dit ook weer het eerste schrijven op dit forum. Ik ben ruim 4,5 maand opgenomen geweest in een crisisopvang, omdat ook letterlijk en figuurlijk alles tegenzat in het leven. Keuzes moeten maken die niet makkelijk waren, mijn eigen onderneming staat in de verkoop, andere activiteiten en ontspanning gaan zoeken en zelfs gaan leren. Inmiddels volg ik een 4 daagse dagtherapie waarin ik hopelijk ga leren om meer stil te gaan staan bij mijn lichaam en ook ga leren wat ontspanning is. Stil zitten is niet iets voor mij, het is alles of niets! Ook dit proces gaat met vallen en opstaan, maar gelukkig ben en wordt ik steeds positiever en hoop dat de depressie uiteindelijk gaat verdwijnen.

Jou gevoel, ik kan niets en mag niets leuk doen kan ik met je delen. Maar kom op! Blijf erover praten en blijf vooral zoeken naar kleine leuke dingen en zoek en accepteer meer hulp hierin. Vraag om hulp als dit je niet lukt, praat erover met je SPV-er. Je hebt een hond ga wat activiteiten met deze zoeken, leer de hond nieuwe dingen/spelletjes. Ga lekker wandelen, en wandelen hoeft echt niet te betekenen dat je de 5 kilometer moet gaan lopen, stop regelmatig tijdens de wandeling, rust en kijk om je heen...ennuh schilderen kun je altijd nog :ewink:
Triple F
Lid

Reumavorm: RA / Polyartritis

Berichtdoor Hermione » di maart 26, 2013 5:00 pm

Voor de mensen die wat meer willen lezen over borderline, en wat daarbij voor gedrag hoort, zie hier: http://www.borderline-hulpgroep.com/borderline.html

Groetjes,
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor Miranie » di maart 26, 2013 5:05 pm

Lavender schreef:Yep borderline. :roll:
Lastige aandoening voor jou, maar ook erg lastig voor de omgeving. Want als je zó tegen iedereen praat die je een andere werkelijkheid laat zien dan die welke jij verkiest te zien dan kan ik me voorstellen dat je je niet prettig voelt en veel vrienden bent verloren en ook nog door je familie in de steek bent gelaten.
Immers, wentelen in zelfmedelijden vraagt veel minder ruggengraat dan je leven op een leuke manier op de rit houden?

Sterkte en succes meid.

Ik wentel mij niet in zelfmedelijden maar elke keer proberen moed te houden vergt energie.
Jullie zouden echt eens wat meer moeten inlezen,als de omgeving geen begrip kan tonen,dan kan ik dat ook niet voor de omgeving.
Gemene reactie overigens.
Ik vindt het overigens erg makkelijk om geen moeite voor deze doelgroep te doen. Wel rekening houden met de moeilijke delen van de wereld en voor al het andere,maar mensen met psychische problemen stuiten toch alleen maar op meer onbegrip en daar wordt geen rekening mee gehouden.

De vrienden die ons hebben verlaten zijn nooit geen vrienden geweest en mijn familie is nog gestoorder dan ik ben.

Ha,ik heb dan wel deze klachten,maar in ieder geval is het nooit saai bij ons thuis en een stuk gezelliger,want mensen met Borderline kunnen gezelliger zijn en vooral creatiever zijn dan de maatschappij bij elkaar hihi. :lol:
Miranie
Lid

Berichtdoor Miranie » di maart 26, 2013 5:07 pm

Hermione schreef:Voor de mensen die wat meer willen lezen over borderline, en wat daarbij voor gedrag hoort, zie hier: http://www.borderline-hulpgroep.com/borderline.html

Groetjes,

Goed om hier neer te zetten Hermione.
De mensen die het niet zullen lezen hebben totaal geen interesse en willen alleen maar vooroordelen vellen,maar zo werkt het niet,dus ik zeg:'' Lees.''
Miranie
Lid

Berichtdoor Miranie » di maart 26, 2013 5:15 pm

Triple F schreef:Hallo Miranie,

Laat je niet afschrikken door de weinige of onbegrijpelijke reacties. Niet iedereen kan beseffen wat voor psychologische impact dit kan hebben op je leven. Bij een ander is alles altijd beter of slechter? Denken aan alles op te moeten gaan geven is ook niet niks! Dat je naar de mooie dingen mag gaan kijken en daar meer bij stil mag gaan staan is makkelijk verteld, zeker als je al diep in de put zit en depressief bent. Je moet het eindelijk toch zelf gaan doen ook al krijg je therapie en waarschijnlijk medicatie hiervoor, zoals ik dit begrijp uit je schrijven en in hetgeen wat je geschreven hebt bij "Wie ben ik". Je zal een hele zoektocht nodig hebben om dingen te vinden waar je wat meer van mag gaan genieten. Leg bij jezelf niet de onnodige druk op dat je iets moet vinden...

Voor mij is dit ook weer het eerste schrijven op dit forum. Ik ben ruim 4,5 maand opgenomen geweest in een crisisopvang, omdat ook letterlijk en figuurlijk alles tegenzat in het leven. Keuzes moeten maken die niet makkelijk waren, mijn eigen onderneming staat in de verkoop, andere activiteiten en ontspanning gaan zoeken en zelfs gaan leren. Inmiddels volg ik een 4 daagse dagtherapie waarin ik hopelijk ga leren om meer stil te gaan staan bij mijn lichaam en ook ga leren wat ontspanning is. Stil zitten is niet iets voor mij, het is alles of niets! Ook dit proces gaat met vallen en opstaan, maar gelukkig ben en wordt ik steeds positiever en hoop dat de depressie uiteindelijk gaat verdwijnen.

Jou gevoel, ik kan niets en mag niets leuk doen kan ik met je delen. Maar kom op! Blijf erover praten en blijf vooral zoeken naar kleine leuke dingen en zoek en accepteer meer hulp hierin. Vraag om hulp als dit je niet lukt, praat erover met je SPV-er. Je hebt een hond ga wat activiteiten met deze zoeken, leer de hond nieuwe dingen/spelletjes. Ga lekker wandelen, en wandelen hoeft echt niet te betekenen dat je de 5 kilometer moet gaan lopen, stop regelmatig tijdens de wandeling, rust en kijk om je heen...ennuh schilderen kun je altijd nog :ewink:

Dank je wel,Jij snapt het helemaal.
Zowiezo heb ik straks een vast oppashondje van een collega die hier a.s. zaterdag komt en daar heb ik al reuze veel zin in.
Kijk,zo wordt mij de moed ingepraat en krijg ik een boost als iemand zegt dat deze je begrijpt en hoe je je voelt. Daar heb ik meer aan dan alleen die opmerkingen van mensen die wellicht goed bedoeld kan zijn,maar eigenlijk mij meer naar beneden haalt omdat hier zo'n negatieve toon aan zit. Dat doet mij nog meer naar beneden drukken en dat is precies wat mensen doen. Mensen met psychische stoornissen van welk aard ook zo opzij duwen en negatief over gaan doen en onderuit halen door eigenlijk te laten merken dat zij er buiten vallen. Dat zie ik namelijk heel vaak gebeuren en dat stuit mij tegen het borst.
Ik ben veel mensen verloren,maar heb er een klein aantal die echt een hele grote steun en toeverlaat voor mij zijn en die ons echt willen helpen. Dan heb ik liever dat kleine groepje dan een hele grote vriendenkring waar misschien maar 1 of 2 personen zitten die echt om je geven om hoe en wie je bent.
Verder over mijn familie,ik mis ze toch niet. Was alleen maar aan het bemoeien en daar heb ik gelukkig geen last meer van. Eindelijk rust
Miranie
Lid

Berichtdoor Blaine » di maart 26, 2013 6:30 pm

Tjonge je reageert wel,overtrokken zeg, ja borderline ik weet goed wta het inhoud maar ook met die aandoening is normaal reageren niet onmogelijk. Ik zeg niet je zeurt ik zeg kijk naar wta je wel kan ipv wat niet en iedereen heeft wel eens mindere dagen maar je berichtje klinkt erg negatief en er is zat in het leven om voor te leven, alle berichtjes die je plaatst zijn van ooh wat ben ik zielig zo ook in het topic stoppen met medicatie ivm zwangerschap en dat is nergens voor nodig het is het eind van de wereld niet maar om gelijk te gaan lopen gillen harteloos en min vind ik erg ver gaan zelfs voor een borserliner.
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Triple F » di maart 26, 2013 6:58 pm

Blaine,

Wat je schrijft bedoel je goed, echter voor een depressief iemand zijn dat juist niet de goede woorden. Hoe goed je het ook bedoelt. Overtrokken reageren past inderdaad ook bij Borderliners maar ook bij normale mensen, lees je laatste bericht maar eens goed na.

In het algemeen geld dat als iemand echt depressief is (en daar hoef je per definitie geen Borderliner voor te zijn), niets maar dan ook echt niets meer positiefs kan zien. Je ziet alleen maar de negatieve dingen. In sommige gevallen zie je zelfs het leven niet meer zitten. Ik weet het, het is moeilijk in te beelden. Het is ook niet iets wat je altijd aan de buitenkant kunt zien. Er zijn ook de nodige "bekende Nederlanders" die depressiviteit hebben ervaren. De reacties die toen kwamen uit het "grote publiek" zijn dan ook zeer divers. Ik schrijf dit niet ter verdediging, maar geloof me het is iets wat bijna niet uit te leggen is aan mensen die nog nooit in een depressie hebben gezeten. Heel eerlijk, als je aan mij 2 jaar geleden had gevraagd wat ik de afgelopen periode heb ervaren als een depressief iemand dan had ik je van wijze spreken uit lopen lachen. Van dat? Haha doe normaal dat gebeurd nooit met mij. Helaas of misschien wel gelukkig heb ik de depressiviteit mogen ervaren, en geloof me dat wil je echt niet meemaken...
Triple F
Lid

Reumavorm: RA / Polyartritis

Berichtdoor Miranie » di maart 26, 2013 7:08 pm

Ja nou sorry,maar ik ga er niet meer op in. Laat maar zitten.
Miranie
Lid

Volgende

Keer terug naar Kwebbelhoek!