Geluk en Verdriet.

Hier kunt u lekker kletsen met de anderen!

Moderator: Martijn

Geluk en Verdriet.

Berichtdoor Rene » ma maart 04, 2013 9:03 am

Zoals jullie misschien al gelezen hebben, is er bij ons op zaterdagochtend om 03:00 een mooi en gezond veulen geboren.
We konden ons geluk niet op, een gezonde veulen en merrie.

Maar ons hondje Tommie hoestte nogal en had het wat benauwd door die benauwdheid liep hij een stuk slechter.
Dus we dachten hop even langs de dierenarts voor een prikje of een kuurtje.

Nadat hij onderzocht was door de dierenarts, bleek hij ernstige hart problemen te hebben.
Bloed werd niet meer goed rond gepompt en daardoor hoesten hij zo en had het zo benauwd
en wij sukkels dachten dat hij simpel weg verkouden was.
Zijn buikje zat vol met vocht, daar kon ze dan nog wel een prikje voor geven, maar dat zou hooguit een paar uurtjes werken.
Voor de rest was er niets meer aan te doen, en het beste was het om hem in te laten slapen.

Onze grote kleine vriend Tommie hebben we op zaterdagmiddag om 14:00 's in laten slapen.

Tommie kleine jongen het gaat je goed, we missen je.

Rene
Rene
Lid

Re: Geluk en Verdriet.

Berichtdoor Henk » ma maart 04, 2013 9:22 am

Triest... natuurlijk!
Sterkte toegewenst bij het een plaats geven... natuurlijk!
Maar gelukkig hoefde er bij Tommy geen euthanasie-procedure in werking te komen en hoefde hij niet langer te lijden...
Hij kreeg wat hij van jullie verwachtte... onvoorwaardelijke liefde.

Het gemis wordt er nu nog niet minder door, maar de mooie/leuke herinneringen aan Tommy zullen snel de overhand krijgen.

Met vriendelijke groet,
Henk.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor AnnemiekV » ma maart 04, 2013 9:57 am

Sterkte Rene, jullie hebben de goede beslissing genomen voor Tommie. Hij heeft een prachtig leven gehad bij jullie, al maakt dat het gemis er niet minder om....
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor martje » ma maart 04, 2013 10:14 am

Ohhhh wat rot voor jullie ,om je lieve maatje te moeten missen .Sterkte hoor !
Groeten van Martje
martje
Lid

Reumavorm: A.P. en artrose.

Berichtdoor Lavender » ma maart 04, 2013 11:26 am

Ach Rene, wat ontzettend verdrietig om zo'n beslissing te moeten nemen.
Wat zul je Tommie missen.

Heel veel sterkte!
If you don’t like something, change it. If you can’t change it, change your attitude.
- Maya Angelou
Lavender
Lid

Reumavorm: R.A. & Fibro

Berichtdoor Hermione » ma maart 04, 2013 1:30 pm

Hey Rene,
sorry om dat te horen. Een hond hoort bij je gezin, en als die wegvalt dan geeft dat een lege plek.
Veel sterkte bij dit gemis,
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor Sarieke » ma maart 04, 2013 4:54 pm

Hallo Rene.
Ik kan mij voorstellen dat het verdriet overheerst, dat heeft tijd nodig.
Je weet immers best dat je eens afscheid moet nemen, als je besluit om een huis dier te nemen, maar als het ogenblik daar is.....heeft elke dierenvriend verdriet.
Want je mist je kameraadje waar je gek op bent. Maar dat hoort er wel bij helaas.
Je bent gewoon een goed baasje als je op tijd die knoop door hakt. Sterkte er mee , hartelijke groet Sarieke.
Sarieke
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Johanneke » ma maart 04, 2013 7:40 pm

Hallo Rene,

Wat een verdrietig bericht, het is altijd naar om afscheid te moeten nemen.

Heel veel sterkte

Johanneke
Johanneke
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor lena77 » di maart 05, 2013 10:16 am

Ach wat sneu.
Met dat ik je stukje lees dacht ik het hartje.en hoesten.

Komt er een lief veulentje moet je een andere vrindje missen.
Sterkte met het een plek geven.

Hier loopt ook een jrt met hartklachten en hoesten regelmatig, dus ik weet een beetje waar je het over hebt. :(
lena77
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor puntje » di maart 05, 2013 1:39 pm

Sterkte. Is altijd super moeilijk een hond te verliezen. Ik heb het ook 1 keer meegemaakt. En ik heb toen veel gehuild en ben 1,5 jaar diep triest geweest. Een hond leeft toch samen met je en je leert een hond kennen en ze doen alles voor je. Als je het moeilijk hebt, komen ze even bij je liggen en geven een knuffel. Het is een heel gemis.

Rust zacht Tommie.
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Berichtdoor Rene » wo maart 06, 2013 8:46 am

Dank voor jullie reacties,

Rene
Rene
Lid

Berichtdoor afina » vr nov 15, 2013 12:55 am

Hallo René.

Mijn reactie komt erg laat, ben nog maar net lid hier en heb nog lang niet alles gelezen.

Wij hebben een aantal jaren geleden ook vrij onverwacht afscheid van onze hond moeten nemen :( Hij liep opeens mank...maar wij hadden toen net laminaat laten leggen en daar gleed hij nogal eens op door...wij dachten dat hij een spiertje verrekt had. Toen het zo bleef zijn we naar de dierenarts gegaan en bleek dat hij een kwaadaardig gezwel onder de "oksel" bij zijn voorpoot had. Een plaats waar je niet echt komt met aaien e.d.
Als er geen uitzaaiïngen waren kon hij geopereerd worden...dan moesten zijn voorpoot en schouder geamputeerd worden.
Maar...voor we zelfs maar konden onderzoeken of het uitgezaaid was is hij al overleden :( Persoonlijk denk ik dat die er ook wel waren...hij had vrijwel geen eetlust meer en zijn urine had ook een hele rare kleur.

Aan de ene kant ben ik wel blij dat we niet de beslissing hoefden te nemen om hem in te laten slapen....
Maar...wat was het stil in huis...wat mis je zo'n beestje dan. Hij was nog maar 8 1/2 jaar oud...

Alsnog sterkte!!
There are things we don't want to happen, but have to accept...things we don't want to know, but have to learn...and people we can't live without, but have to let go...
afina
Lid

Reumavorm: reuma psoriatica en

Keer terug naar Kwebbelhoek!