Olijfolie geloof er niets van maar....... lijkt of ??

Hier kunt u lekker kletsen met de anderen!

Moderator: Martijn

Olijfolie geloof er niets van maar....... lijkt of ??

Berichtdoor Rene » ma feb 25, 2013 8:43 am

Heeeuuu :oops: :econfused:
Ik heb van een marokkaanse vriend een heel klein flesje marokkaanse olijfolie gekregen heb de naam nu niet even bij de hand maar,
hij vertelde mij dat deze olie goed is tegen reuma je smeer het op plekken waar je last heb en zal verlichting brengen. :roll:

Nu heb ik nogal last van me voeten zeer pijnlijk en als ik opsta lijkt het wel of alles vast zit
en duurt het zeker een kwartiertje voor ik weer een beetje normaal kan lopen.

Ik ken deze man al heel lang en zal me nooit belazeren dus ok probeer het wel.
Nu komt het mooiste heb het nu twee dagen gebruikt en lijkt erop dat het werkt ??? :shock:

Ik heb nu minder pijn en het lijkt minder vast te zitten kan bijna gelijk normaal lopen....
Sorry maar ik moet dit nu al even kwijt,
snap er niets van ik bedoel ik smeer olijfolie op me voeten :?: (dat is trouwens glad joh)
maar ik ga nog een paar dagen door kijken of het geen toeval is.

Rene
Rene
Lid

Re: Olijfolie geloof er niets van maar....... lijkt of ??

Berichtdoor Sarieke » ma feb 25, 2013 9:36 am

Hallo Rene.

Dit lijkt mij ook een rare gewaarwording zeg, want je gelooft het haast zelf niet , en toch voelt het dus wel goed.
En dat is in elk geval fijn voor je, ......maar pas nu wel op dat je niet dat je niet op je snufferd gaat !

Het zal mij benieuwen. Hartelijke groet Sarieke.
Sarieke
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Dani- » ma feb 25, 2013 10:01 am

Kijk, wat werkt dat werkt.. ook al zou dat helemaal niet kunnen..
Ik smeer hier Osmonds Witte oliën op mijn voeten. Is een soort Campher. Ruikt fris en het geeft warmte of juist verkoeling, wat maar nodig is. het helpt niet tegen de pijn of ontsteking, maar verzacht wel een beetje het stekende hitte gevoel of de enorme koude..

Ben wel benieuwd naar de naam!
groet
Dani-
Dani-
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Antje69 » ma feb 25, 2013 12:08 pm

Ja als het werkt gewoon lekker mee doorgaan dan :D
Ikzelf heb juist verlichting als ik iedere avond een grolsch herfstbok drink, dan heb ik aanzienlijk minder pijn met bewegen.
Antje69
Nieuw lid

Berichtdoor Rene » ma feb 25, 2013 1:13 pm

Antje69 schreef:Ikzelf heb juist verlichting als ik iedere avond een grolsch herfstbok drink, dan heb ik aanzienlijk minder pijn met bewegen.

Ja dat had ik ook alleen pas na een half flesje wijn of rum en sliep er fantastisch op :D

Ik geloof dit zelf nog geeneens, snap echt niet waarom dit werkt, zal wel gewoon toeval zijn.
Misschien een beetje te vroeg om op het forum te zetten maar was er te verbaasd van.

Rene
Rene
Lid

Berichtdoor martje » ma feb 25, 2013 1:24 pm

Ik ga het ook proberen ,kwaad kan het in ieder geval niet.
Maakt het nog uit of het extra vierge olijfolie is :ewink:
martje
Lid

Reumavorm: A.P. en artrose.

Berichtdoor Rene » ma feb 25, 2013 1:40 pm

Ik moet het 's avonds voor ik naar bed gaat dat op me zere plekken smeren.
Bij mij dus me voeten.
Misschien dat het niet door de olijfolie kom maar doordat ik me voeten masseer.
Weet het echt niet maar ga er wel nog even me door, probeer het vanavond zonder olijfolie.

Ben er zelf te verbaasd over dat of iets simpels misschien werkt, of het dan masseren is of de olijfolie.

Rene
Rene
Lid

Berichtdoor Hermione » ma feb 25, 2013 4:52 pm

Ik vind het echt super dat dit lijkt te werken,

maar ik moest ook wel heel hard lachen!! :lol: :lol:
Weet je zeker dat de voeten ingesmeerd moesten worden, en niet de aardappel voor in je knieholte???? :lol: :lol:

Maar nu weer even serieus, want ik ben wel echt geïnteresseerd met mijn eigen zere voeten:
wat voor pijn heb jij aan je voeten? zijn dat gewrichten, pezen, spieren, schade, ...?
als jouw voeten pijn doen, worden ze dan heet of juist koud?
en ik ben benieuwd naar je testen met het masseren zonder de olie. Misschien wel handig om er dan iets anders voor in de plaats te pakken, zoals bijv. een beetje creme. Je masseert namelijk andere lagen met een gladde huid dan met een stroeve huid, volgens de fysiotherapeut die ik ooit had.

Groeten (met nog steeds een brede glimlach op mijn gezicht),
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor speets » ma feb 25, 2013 5:17 pm

Alcohol drinken beviel mij ook uitstekend, maar het werden steeds grotere hoeveelheden, dus daar ben ik radicaal mee gestopt :lol:

In die Osmonds witte olie zit kamfer. Kampherspiritus is een ouderwets middeltje voor pijnlijke/reumatische spieren/pezen/gewrichten. Maar wat stinkt die Osmonds joh! Of heb ik de verkeerde? Is letterlijk een paardenmiddel en zo ruikt het ook. Maar misschien hou jij heel veel van paarden? :ewink:
Ik had het op mijn handen gesmeerd en dat was inderdaad lekker. Zal het nu 's nachts gaan gebruiken op mijn voeten, en dan bedsokken aan, want je vel wordt er erg stroef van.

Verder heb ik lang geleden voor mijn reumatische vader eens een aftreksel van Sint Janskruid in olijfolie gemaakt. Als ik jou zo hoor dan ga ik het in het voorjaar voor mezelf maken! Als het Janskruid niet helpt, dan wel de olijfolie.
Of nog beter: 1 voet in de olie en de andere in de Osmonds en kijken wat het beste helpt :ebiggrin:

Laat je nog even weten hoe jouw spulletje precies heet René?
speets
Lid

Reumavorm: HMS + AP

Berichtdoor Dani- » ma feb 25, 2013 5:34 pm

Oke, kamfer stinkt.. Werkt wel tegen zweetvoeten en je huid wordt er wat steviger van.. En idd smeer er veel op en je laat een kreupel paard weer rennen, al dan niet door de hitte die het dan afgeeft.. :mrgreen:

Ook ik las het met een glimlach, maar als het ook maar iets ondersteunt.. Ook ik hoor graag het merk!!

Groet
Dani
Dani-
Lid

Berichtdoor Lavender » ma feb 25, 2013 8:29 pm

Doet me denken aan dit topic: viewtopic.php?f=2&t=4047&hilit=olijfolie
:D
If you don’t like something, change it. If you can’t change it, change your attitude.
- Maya Angelou
Lavender
Lid

Reumavorm: R.A. & Fibro

Berichtdoor Rene » di feb 26, 2013 8:08 am

@ Dani en Speets
Het goedje heet Zigh Argan.

@ Hermione.
Ik heb vooral veel last van me voeten als ik op sta, ik heb wel een ontsteking in me grote teen maar dat is het probleem niet die kom en die gaat.
Maar als ik op staan dan voelt het als of alles vast zit, me tenen staan vast is net of ik plankjes als voeten heb. Kan dan eigenlijk niet op me voeten staan.
Loop meestal de eerste minuten op de zijkant van me voeten omdat het niet anders kan ook wrijven help niet
Na een tijdje begint de boel te kraken en komt het losser zo blijf ik een tijdje door strompelen.
Na een kwartier kan ik weer een beetje op me voeten staan, trek dan meestal me gympies aan en ga wat sporten en lukt het wel weer voor een dag.
Heb nog geen schade aan me voeten behalve dan aan me grote teen, dat kreng blijft maar ontstekingen geven.
Heb alles geprobeerd met sokken slapen, zonder sokken, slapen 's avonds lekker in het warme water, allerlei soorten smeerspul.
Overdag diverse soorten schoenen geprobeerd, tussendoor smeren, rusten, warm water, dikke sokken, dunne sokken enz.

Heb nu de juiste combi gevonden van sokken en schoenen waardoor ik overdag weinig tot geen last heb, maar blijft problemen houden met op staan

Geloof niet in dit voodoo shit spul maar
Ik gisteravond toch maar weer die olie gebruikt, is lekker om gewoon op te kunnen staan probeer het vanavond wel zonder olie.

O als je je voeten ingesmeerd heb met olijfolie moet je uitkijken met lopen of doe sokken aan (ben een beetje uitgegleden toen ik naar de wc moest) :oops:

Rene
Rene
Lid

Berichtdoor Rene » di feb 26, 2013 9:30 am

Hermione schreef:Weet je zeker dat de voeten ingesmeerd moesten worden, en niet de aardappel voor in je knieholte???? :lol: :lol:

Nee hij vertelede me niet dat ik het op me voeten moest smeren maar op het gedeelte waar ik het meeste last van heb.

Ja en dat zijn me voeten :econfused: heb er ook even over na moeten denken.
Vind eigenlijk dat olie op je voeten smeren niet slim is, zeker niet als je nog moet lopen maar...

Maar word nu misschien toch een beetje te gek...

Olie aan me voeten en aardappels in beide knieholtes (een gekookte links en een rauwe rechts), kastanjes in me broekzakken drie natuurlijk want twee werken niet bij reuma. Paardebloemen thee, brandnetel pap, maanzaad pasta, alleen scharrel alcohol, niet roken, geen e-tjes de rest van het alfabet mag gewoon, kan alleen nog geen 7 granen melk vinden, heb haast geen tijd meer om reuma te hebben :ebiggrin:

Rene
Rene
Lid

Berichtdoor Hermione » di feb 26, 2013 10:50 am

Vergeet het psychologische gedeelte niet! Ik heb nu al een paar keer te horen gekregen dat het 'vast tussen mijn oren zit'.

Dus misschien komende nacht ook maar olijfolie in je haren smeren?? :lol: :lol:

(en voorzichtig vallen de volgende keer hè)
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor Rene » di feb 26, 2013 11:05 am

Oja die hoort zeker in het rijtje thuis die doet het altijd "goed".

Mijn reactie is dan toch meestal "gelukkig" dat het "vast tussen me oren zit", als het los zit loopt het allemaal me neus uit.

Dat hebben ze tegen mij ook 1 keer vertelt in het zieknhuis, toen ben ik maar onzin terug gaan praten :evil: , ze begrepen de hint.

Daar heb ik zo'n hekel aan.
Als ze nu gewoon toegeven dat ze het niet weten of niet kunnen vinden wat je heb geen zorgen, maar ga geen onzin verhalen vertellen.

Rene
Rene
Lid

Volgende

Keer terug naar Kwebbelhoek!