Films en Boeken

Hier kunt u lekker kletsen met de anderen!

Moderator: Martijn

Films en Boeken

Berichtdoor Rene » vr nov 09, 2012 9:28 am

Hallo,

Even een kort berichtje, ik heb RA en de vermoeiheid die daar bij hoort was altijd al erg lastig.
Nu heb ik ook de ziekte van Pfeiffer jippie meer vermoeiheid.

Ik loop nu van stoel van bed en van bed naar stoel en soms een tussenstop bij de wc.
Ben helemaal gestopt met medicijnen, alles doet zeer geloof dat elk gewrichtje nu rood en dik is.
Ik kan niet meer slapen van de pijn, ik kan niet wakker blijven van de vermoeidheid.
Man wat doet het weer zeer.

Maar genoeg daar over want daar wil ik het helemaal niet over hebben is mijn probleem en komt wel weer goed.
(hoop ik)

Wat ik nu veel doet is films,series kijken en boeken lezen vooral SF en komisch.

Wat heb ik al gezien:

Battleship
Dark Shadows
Snow White and the Huntsman
Wrath of the Titans
Alien(s) compleet
Hogfather
Alle startrek films + series
Alle stargate films (de serie heb ik helaas niet)
War Horse
Red Rose
Blade
The Matrix
De complete serie van The big bang theory
De complete serie van Two and a half man
De complete serie Red dwarf
De complete serie Fawlty Towers

Wat heb ik al gelezen:

Lord of the rings
Complete Shannara series van Terry Brooks
Ook een aantal boeken van Stephan King.

Ben nu met me laatste boeken van Stephan Kings bezig.

Wie weet er nog films of series of boeken welke leuk zijn om te kijken/lezen.

Rene
Rene
Lid

Re: Films en Boeken

Berichtdoor Metallica » vr nov 09, 2012 9:42 am

Hoi Rene,

Ik heb net de "Dark Tower" serie van Stephen King uit. Een echte aanrader als je die nog niet gelezen hebt.
En aan je lijst te zien hebben we wel een beetje dezelfde smaak.

Andere boekenseries die je misschien leuk zult vinden zijn de "Foundation trilogie" van Isaac Asimov en de "Duin" serie van Frank Herbert.
Metallica
Lid

Reumavorm: artrose

Berichtdoor Hermione » vr nov 09, 2012 10:32 am

Hoi Rene,
misschien vind je de serie Dharma and Greg ook leuk? En de 70's show?
Wat betreft films, misschien de eerste film van Pirates of the Caribean. De volgende films vond ik erg tegenvallen.
Ik mis in je rijtje nog de Harry Potter boeken, geen idee of je die leuk vindt of niet.

Leuk dat je dit vraagt trouwens, ik heb dat een keer op facebook gedaan, en dan krijg je echt bulten advies. Heel erg uiteenlopend. Ik heb dat allemaal op een lijstje gezet, en dacht dat ga ik kijken/ lezen. Maar met pijn en vermoeidheid heb ik zelf helemaal geen zin om nieuwe dingen te kijken, alleen maar dingen die ik ken. Of korte t.v. programma's.

Groetjes, en sterkte in deze periode
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor Sarieke » vr nov 09, 2012 4:35 pm

hallo Rene.
De boeken van Terry Brooks , zijn geweldig, en er zijn heel veel series van drie a vier boeken .
Ook leuk de boeken van Trudi Canavan.
En zelf ben ik fan van John Grisham, maar dat is detective.

Rot zeg dat je nou ook nog de ziekte van Pfeiffer er bij hebt gekregen. Daar ben je best nog een poos zoet mee.
Maar waarom ben je gestopt met de medicatie, was daar een medische reden voor?
Vooral nu alles weer rood en dik is . Maar misschien wil jij het daar wel helemaal niet over hebben.
In elk geval heel veel sterkte gewenst!!! En beterschap.!Hartelijke groet Sarieke.
P.S. Hoe is het met de paardjes? Die zijn toch ook van jou?
Sarieke
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Rene » ma nov 12, 2012 10:00 am

Sorry dat ik wat laat reageert maar bedankt voor jullie reactie's.

Ik heb me lijstje aardig uit kunnen breiden:

Ben inmiddels begonnen aan aan het eerste boek van Harry Potter en hierna ga ik de film kijken.

Sarieke schreef:Maar waarom ben je gestopt met de medicatie, was daar een medische reden voor?
P.S. Hoe is het met de paardjes? Die zijn toch ook van jou?

Mijn leverwaarde waren aan de hoge kant plus ze verwachten dat het herstel van Pfeiffer beter gaat zonder medicijnen.

Ik was mijn medicijnen al aan het afbouwen en was het plan om binnenkort helemaal te stoppen met Enbrel.
Dus nu alleen eerder. Maar helemaal zonder medicijnen werkt dus niet.

Met de paardjes (de kleintjes) gaat het goed is nu een beetje nat dus ze staat nu meer op stal,
gelukkig is dit een stal met uitloop dus ze kunnen wel hun ei kwijt.
Ik heb nu twee drachtige merrie's lopen (de kleintjes) dat gaat goed alleen word er eentje een beetje mager dus we zijn haar wat extra - extra
aan het bij voeren maar hoop het eerste veulen in begin maart te krijgen en tweede veulen in eind juli.

Mijn fjord staat nu in de winterstalling dichter bij huis zij is wat ouder
en heeft een beetje last van haar benen dus is het beter voor haar dat ze warm en droog staat.

Rene
Rene
Lid

Berichtdoor Sarieke » di nov 13, 2012 9:34 am

Hallo Rene.

Dan heb je helaas ook een erg goede reden om met de medicatie te stoppen.Ik hoop echt dat het snel gaat werken hoor.
Ik hoop voor jou dat er gauw een goede balans wordt gevonden met de medicatie.

Leuk weer even te horen hoe het met de paarden gaat, En geweldig dat je er twee drachtig hebt. Zo te horen hebben zij het geweldig getroffen , een stal met uitloop is geweldig.
Ik was er echt weg van, wat een mooie foto s' waren dat. Ik ben niet echt een paarden gek, maar wel dol op dieren .Maar jij moet echt een paarden gek zijn als je ook nog een fjord hebt.

Die blik van herkenning als ze je zien is geweldig .En alleen al om er naar te kijken geeft rust.

Ik hoop dat je snel je weer wat beter gaat voelen.Hartelijke groet Sarieke.
Sarieke
Lid

Reumavorm: AP

Keer terug naar Kwebbelhoek!