Ben ik te trots?

Hier kunt u lekker kletsen met de anderen!

Moderator: Martijn

Ben ik te trots?

Berichtdoor Dani- » wo mei 16, 2012 10:03 am

Ben ik nu te trots? Ik ben 100% ziek. Mijn werk heeft het afgelopen jaar weinig van zich laten horen. Een belletje, een bloemetje, maar niemand heeft gedacht om even langs te komen. Mijn manager heeft gezegd als je wilt dat ik langskom moet je het zeggen. Ja potverdorie. Ik moet al vragen of iemand een potje voor mij kan openen. Kom gewoon. Alleen dat is wat ik dacht.

Ik ben tot januari 1 keer per 4 weken op mijn werk langsgegaan voor een kopje koffie en sociaal contact. Daarna heb ik dat gestopt, mede omdat ik zijdeling hoorde dat het toch ook wel lastig was als ik langskwam.
Ik had intens beroep en contact met mijn collega’s. De heftigheid van mijn ziekte vinden ze moeilijk.
Dat snap ik. Maar is een spontaan bezoekje teveel gevraagd?

Gisteren heeft mijn man me geholpen met een mail waarin ik dit uitleg. De reactie van mijn manager was bot. Maar je had alleen maar hoeven zegen dat je wilde dat ik langskwam. Was zijn quote.
Moet ik vragen om visite?
Dani-
Lid

Reumavorm: RA

Re: Ben ik te trots?

Berichtdoor peter68 » wo mei 16, 2012 7:31 pm

hoi dani

ik denk dat het zo gaat bij de meeste mensen die in jou/mijn situatie zitten
ik zit nu ongeveer drie en een half jaar voledig thuis en heb in die tijd nog
niemand van mijn werk gehoord of gezien en ik had colega's waar ik al meer
dan 12 jaar dagelijks mee samenwerkte ik denk dat het een stukje ontwetendheid
en een stukje angst is en ze weten er niet goed mee om te gaan(wij inmiddels weliets beter)
als er meer mensen reageren denk ik dat vele met een soortgelijk verhaal komen
en je zult merken dat dit waarschijnlijk in de toekomst nog vaaker zal gebeuren
dit mede doordat je de leuke dingen in het leven een avondje stappen/dagje uit
lekker winkelen enz enz niet meer vanzelfsprekend kunt doen lichamelijk en financieel
de (vrienden) die naar een paar jaar nog steeds contakt met je hebben kun je echte vrienden noemen
en ik spreek jammer genoeg uit ervaring :(
en het vragen om visite...ja dat moet je zelf weten
ik ben zelf zo van je komt graag of je komt niet (het moet geen verplichting zijn)

groetjes peter
peter68
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor Dani- » wo mei 16, 2012 7:46 pm

Dank je Peter.. Ik heb zelf ook zoiets van: Kom graag of niet. Het voelt al rot genoeg dat je afhankelijk bent en om hulp moet vragen. Het is moeilijk om dat duidelijk te maken..
Dani-
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Kali » wo mei 16, 2012 8:51 pm

Ik heb sinds een tijdje iemand waar ik mee omga. Nou die is ook bot! Ik kan deze week niet omdat ik me te beroerd voel. Nou zegt hij... zo lang wil ik niet wachten. Ik moet mijn eigen weg maar gaan. ????? Dus ik begrijp wel een beetje hoe je je voelt. Sterkte! En zet m op!
Kali
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Rene » do mei 17, 2012 7:10 pm

Dani,

Als je ziek ben, worden je beste vrienden wild vreemden en je ontdekt vrienden op plaatsen waar je ze niet verwacht.

Vragen of je manager op visite kom, ik vind als hij wat wil weten moet hij contact opnemen.
Maar als jij contact wil houden met "sommige" collega's ben je vrij om langs te gaan voor een bakkie.
Zeurende collega's heb je altijd, mijn collega's zijn jaloers te minste dat gevoel heb ik,
Ik heb een vaste werkplek op mijn werk, tafel en stoel op de juiste hoogte'mijn collega's hebben en dat niet dat hoor ik nog steeds.
Soms ben ik wat vroeger weg om ik te veel pijn heb mijn collega klagen dan dat ik vroeger weg ga. Hij mag dat wel .... blablabla.

Je bent nog steeds dezelfde persoon jij heb met je ziekte leren om te gaan,
je vrienden/collega's hebben dat ook te leren geeft ze die tijd en als ze niet willen leren is dat hun probleem ze zoeken het maar lekker uit..
Rene
Lid

Berichtdoor Ard » do mei 17, 2012 10:21 pm

Om de vraag direct te beantwoorden. NEE.

Je werkgever en manager is degene die hier duidelijk mis zitten. Ik kan me er zo boos om maken. (moet ik niet doen i.v.m. mijn hart) maar toch.

Jij bent ziek dus de actie moet van hun kant komen. En natuurlijk zal het wel moeilijk zijn en bla bla bla maar als je dan aangeeft hoe het zit dan moeten ze dat maar nemen.

Botte managers blijven er altijd. Hoe lastig het ook is..Maar goed je moet genieten van de mensen die wel meeleven en te trots ben je niet
Ziet, Ik maak alle dingen nieuw. Openbaring 21: 5. Wat een vooruitzicht!!
Ard
Lid

Reumavorm: nog niet bekend

Berichtdoor Sarieke » zo mei 20, 2012 1:39 pm

Hallo Dani.

De medemens leren kennen op zo'n manier willen we liever niet. Maar helaas zijn er veel zoals jij nu ook ervaard. Maar het is aan ons, om er mee te leren omgaan.
Mensen veranderen kunnen we niet, dus geen aandacht meer schenken aan iets dat het niet waard is. Ook jij zult andere mensen tegen komen de warm en hartelijk zijn.
En die wel begrip hebben voor wat jij wel en niet kan, En die onopvallend, je tot steun kunnen zijn, gewoon door er te zijn voor jou!
Geloof mij, ook ik heb het moeten leren, en ik ben nu blij met de mensen om mij heen , zij zjin echte vrienden.
Het zijn er niet veel ,..... maar beter een paar , als veel huigelaars.! .....En die vriend schappen zijn dan ook goud waard.
Ik hoop voor jou dat je daarin ook jou weg zult vinden, hartelijke groeten, en hou je haaks, want dat ben je waard! Groet Sarieke
Sarieke
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Lavender » zo mei 20, 2012 2:12 pm

Naast dat het natuurlijk heel aardig zou zijn als je manager zich wat meer zou inzetten voor je :roll: , is het zelfs zo dat hij het moet.
Volgens de wet Poortwachter moet hij er voor zorgen dat hij op gezette tijden sowieso contact met je heeft, of dat nu een telefoontje is of een bezoekje of een uitnodiging voor een koffiebezoek, dat maakt niet uit.
Zo lang hij maar met jou contact heeft en er een verslagje van maakt voor je ziekteverslag voor het UWV.

Om antwoord te geven op jouw vraag; nee, ik vind niet dat jij te trots bent, ik vind dat je manager en collega's je erg onaardig behandelen. Het is helaas wel erg van deze tijd, uit het oog = uit het hart. Je telt niet meer mee als je niet kunt bijdragen, maar zelfs contraproductief werkt op de afdelingscijfers door je ziekteverzuim.
Heel erg naar vind ik dat, dat iedereen gereduceerd wordt tot een cijfer. Want ja, wat voor binding heb je nu nog met een cijfer???
Op zich denk ik wel dat je wellicht meteen een afspraakje had kunnen maken toen hij zei dat je het maar hoefde te zeggen: Ok, wat denk je van dan en dan? Mannen zijn gewoon practischer ingesteld. Je moet ze dingen op een presenteerblaadje aanreiken :ewink:

Sterkte meisje, je hebt anders verdiend! :ewink:
If you don’t like something, change it. If you can’t change it, change your attitude.
- Maya Angelou
Lavender
Lid

Reumavorm: R.A. & Fibro

Berichtdoor Tanja1977 » zo mei 20, 2012 9:27 pm

[quote="Rene"]

Als je ziek ben, worden je beste vrienden wild vreemden en je ontdekt vrienden op plaatsen waar je ze niet verwacht.
[quote]

Heel mooi gezegd en dat geldt zeker voor collega's!

Dani, je bent zeker niet te trots, je manager is echt bot en zou zich meer voor jou in moeten zetten. Maar jammer genoeg ook uit eigen ervaring, verwacht niet te veel! Ze kunnen jou niets verwijten, je hebt de moeite gedaan. Sterkte..
Check mijn blog >http://blog.gezondheidsplein.nl/tanja/
Tanja1977
Lid

Reumavorm: RA en fibromyalgie

Keer terug naar Kwebbelhoek!