domme opmerkingen

Hier kunt u lekker kletsen met de anderen!

Moderator: Martijn

Re: domme opmerkingen

Berichtdoor Rene » di sep 11, 2012 8:39 pm

Ja ik heb er eentje eigenlijk een paar van een kennis van me.
Had er niet meer aan gedacht tot ik hem vandaag weer tegen kwam :twisted: :D

Een kennis van me wist te melden toen ik vertelde dat ik reuma had, dat iedereen krijg wat hij verdient.
en iets over gods wil en ik zal wel een zondig leven hebben geleid (ok dat laatste is waar ik heb veel plezier gehad :D )

Op dat moment kon ik haast niet lopen van de pijn in mijn knieen en voeten wat had ik hem graag een paar zeezaaiers verkocht.
Dus ik heb hem uitgelegd dat zijn beurt nog wel kom en ik hem dan wel spreekt, sinsdien is het een hele vage kennis.

:twisted: :twisted: Maar haha ik wens niemand reuma toe maar jullie raden nooit waar ik deze vage kennis tegen kwam. :twisted: :twisted:

JA helemaal goed bij de reumatoloog dit was me toch een lekker gevoel ik kon de grijns niet meer van mijn gezicht krijgen.
Rene
Lid

Berichtdoor martje » di sep 11, 2012 9:10 pm

Hahaha ,mijn dag is weer goed Rene.
Je gunt het niemand ,maar dit ligt wel ff anders . :lol:
martje
Lid

Reumavorm: A.P. en artrose.

Berichtdoor Henk » wo sep 12, 2012 3:26 am

Waarbij je je af kunt vragen, wat nu erger is voor die kennis...
De reuma of het feit, dat waarschijnlijk iedereen binnen zijn kring hem gaat zien als een door god gestrafte zondaar en hem misschien zelfs gaan mijden...

't Zou mij moeite kosten om bij een volgende ontmoeting toch even de opmerking te plaatsen:
"Vervelend voor je, maar god houdt er nu eenmaal niet van wanneer één van zijn schepsels op zijn rechterstoel gaat zitten...". :twisted:

Niet aardig, maar dit soort types maken dergelijke opmerkingen zelfs wanneer mensen een kind hebben verloren en kunnen niet hard genoeg aangepakt worden.
Vrijheid blijheid, maar dat geldt dan ook voor de reactie.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor Sarieke » wo sep 12, 2012 2:44 pm

Een oer stomme opmerking. [vind ik ]

Dat uitgerekend jij reuma moest krijgen , erg hoor !

Ja , leg maar eens uit waarom niet ik?

Er zijn echt wel meer patiënten met reuma .
Sarieke
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Hermione » wo sep 12, 2012 3:32 pm

Of ik wel eens een domme opmerking heb gekregen? *dikke zucht* Ja, nou en of. Ik heb al 11 jaar opvallende vermoeidheid en pijnklachten, maar nog geen diagnose. Dan zijn de domme opmerkingen ook niet van de lucht. Sinds een paar maanden lijken de klachten meer en meer richting een spondylarthropatie te gaan (bech of AP). Op een gegeven moment belde iemand op, om me eens even flink te spreken (het moraal van haar verhaal was, ik moest me vermannen, dan zouden de klachten ook wel overgaan). Ik zal jullie de rest besparen, maar de fijnste opmerking was toch wel deze:
"ja, ik ken iemand met reuma (ze bedoelde RA), je weet wel, die soort met echte schade"
:roll:
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor josephina » do sep 13, 2012 9:33 am

Helaas herken ik dit ook.
Mijn schoonzusje zei,dat haar zoon ECHTE reuma heeft.
Vraag me dan af waar mijn RA onder valt :esurprised:
josephina
Lid

Reumavorm: RA en artrose

Berichtdoor len@ » do sep 13, 2012 10:14 am

Wat een knurften lopen er toch rond. :evil:

Ik zeg altijd: kijk uit wat je over een ander zegt je roept de duvel over jezelf af....

Dat blijkt echt dus zo in sommige gevallen.

Men snapt ook niet dat je vandaag de wereld aan kan en morgen zit je de hele dag op de bank.
Toch is het moeilijk om eelt op je ziel te kweken..
Leny
len@
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor sylvia35 » do sep 13, 2012 8:09 pm

hoi

ik had het ook op me werk voor ik afgekeurd werd van je moet niet zo aanstellen eerst doe je alles en nu loop je te niksen nou van mij mogen ze het hebben en dan nog zo'n opmerking ik heb toch ook reuma en ga ook gewoon door terwijl ze bij haar niks kunnen vinden en de artsen allemaal denken dat het tussen haar oren zit. maar ze doet wel gewoon alles. jullie mogen goed weten hoe moeilijk ik het ermee heb dat ik ap heb en constant moe en 2 tkp dat is er ook aardig ingehakt en dan zeggen ze nog je hebt toch nieuwe knieën dan is alles toch weer goed. ik moet me ook altijd verdedigen tegen dat soort opmerkingen, zelfs van familie hoor je rare dingen.

lieve groetjes sylvia
sylvia35
Lid

Reumavorm: ap

Berichtdoor Hermione » do sep 13, 2012 9:04 pm

Hoihoi,
Ja, het allerergste vind ik persoonlijk als je dat soort opmerkingen van familie krijgt. Juist van hen verwacht ik dan steun, maar nee hoor... de opmerkingen dat je wel eens wat meer mag doen, dat je je man niets gunt, dat die-en-die met reuma ook van alles kan doen en jij hebt nog niet eens een diagnose dus kom nou eens in de benen... :econfused: :esad: Echt niet leuk dus!
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor puntje » do sep 13, 2012 9:21 pm

Of ze denken dat je alles nog kan en mijn polsen zijn kapot. Vragen ze je om hulp om dingen te tillen en op te ruimen. En dan zeg ik mijn zus en haar man kunnen ook mee helpen. Krijg ik het antwoord van mijn moeder dat ze een gezin hebben. Maar ik kan het ook niet alleen.
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Berichtdoor Rene » vr sep 14, 2012 8:30 am

Ik heb me eigen aangeleerd om eens vriendelijk te lachen, als ik zo'n domme opmerking hoor van me collega's en/of familie.
en denk dan meestal "zij zijn dom en ik ben .... piep piep allo"

De mensen die echt belangrijk zijn me vrouw en kinderen daar kan ik op vertrouwen, zij steunen mij en helpen me wanneer het nodig is.
Dat zijn ook de enigste die er toe doen en de rest, familie en/of collega's komen in het bakje kennissen of vrienden.

Ik ga me eigen niet meer druk maken om domme mensen en hun domme opmerkingen.
OK soms doet het zeer als je van iemand zo'n opmerking krijg van wie je het niet verwacht
en soms heb ik zin om hun eens flink de waarheid te vertellen.
Ik ga het niet telkens opnieuw uitleggen daar wordt ik zo moe van en ik ben al zo moe.

Het enigste wat ik af en toe zeg "nou je kan alleen maar hopen dat je dan ook gauw reuma krijg"
hahaha en dan vragen ze aan mijn vrouw of het wel goed gaat met me.
Rene
Lid

Berichtdoor snuffel » zo sep 23, 2012 10:23 am

tja......
domme opmerkingen komen eigenlijk altijd van domme mensen denk ik dan maar. :esmile:
ik praat nooit meer over de reuma. alleen met hele goede vrienden, en zelfs dan komt het vaak niet ter sprake.
als mensen vragen hoe gaat het; met mij gaat het altijd prima. :esmile: dan heb je dat gezeur ook niet.
snuffel
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor Noekie » za okt 06, 2012 2:39 pm

Een zwangere vriendin (met eigen zaak) en ik praten over hoe pittig het soms is/kan zijn om kinderen (voor haar de eerste ik heb er 2) te hebben.
Zij: "met alle respect hoor maar jij zit de hele dag thuis!"
dussssss.....die vriendschap is nu behoorlijk bekoeld...
Noekie
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Berichtdoor Hermione » za okt 06, 2012 3:50 pm

Als je moe bent door de reuma kost dat 40 uur in de week aan energie, vind ik. Minimaal. Dus zonder reuma werkte ik 20 uur in de week met 2 kinderen, en had nog bulten energie over voor hobby's, sociale contacten, vrijwillgerswerk op school en in de kerk, en zo meer. Nu zit ik ook thuis, ik kan maar de helft doen met de kinderen wat ik eerder deed, we hebben sinds kort een huishoudelijke hulp, en ik doe de restjes, mijn man doet meer dan eerder, en nog heb ik geen energie over voor al die andere dingen. :( Maar snappen doet niemand dat, want mijn humeur leidt er gelukkig niet onder, en als ik ergens kom vind ik het enórm gezellig. Dus dan denken zij 'die zit alleen maar thuis en doet niets, ja zo kan ik dat ook', en dan zijn de STomme opmerkingen niet van de lucht. Zeurders.
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor inger61 » wo okt 24, 2012 4:31 am

Stomme opmerkingen, pijnlijke opmerkingen, onnozele opmerkingen. Je blijft ze horen. De kunst is er niet van overhoop te raken, wat soms wel lastig is, maar toch heel belangrijk. En sommige opmerkingen verdienen aandacht.
Ik heb een ernstig overgewicht, al jaren, met weinig kans om eraf te komen en och het zal me mijn anus oxideren eigenlijk inmiddels.
Maar het feit dat ooit een moeder met haar dochter van een jaar of 11 achter me liep en hardop tegen haar zei wijzend naar mij, als ik er zo uit zou zien, zou ik me ophangen, maakte dat ik me omgedraaid heb en haar vriendelijk gevraagd hoe haar dochter zichzelf zal zien in de toekomst als ze door welke omstandigheden dan ook zwaarder zou worden. Ik wenstte haar een lang, gelukkig en slank leven met haar kind. Thuisgekomen was ik volledig van de leg, maar uiteindelijk heeft deze opmerking gemaakt, dat ik mensen anders bekijk. Dat ik begrijp, dat die mensen praten uit dommigheid, angst voor het onbekende, onverschilligheid of stoerheid. En ik kies ervoor, zulke opmerkingen als niet gezegd te beschouwen omdat de mensen niet beter weten.
Voor mijn naasten heb ik een blog gemaakt, waar ik duidelijk heb geschreven wat er is, hoe ik me voel en wat ik kan en niet kan. Daar verwijs ik ze naar als ze een domme opmerking plaatsen. Ze krijgen dan de link per email toegestuurd. Het helpt hahahah.

Hopelijk lukt het iedereen, zichzelf te blijven. Blijmoedig door het leven te gaan en hele gladde ruggen te kweken.

Nu ga ik maar eens kijken of mijn bed nog op dezelfde plek staat, dus .....
slaap lekker en goeie morgen

Greetzzzzzz Inger
inger61
Lid

Reumavorm: psoriatica

VorigeVolgende

Keer terug naar Kwebbelhoek!